تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۶:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 147590

نخستین مستند بلند کامران جاهدی با عنوان «فرشته جنگ» که پیش تر با نام موقت «نصرت» کلید خورده بود، روزهای پایانی تدوین را سپری می کند.

به گزارش سینماسینما، جاهدی که کارگردانی مستندهای کوتاه مردان مردان، تیام، سی یار، دالیا و تدوین آثار شاخصی همچون A157، صدای سکوت،  بهاری که ندیدند و… را در کارنامه دارد، برای ساخت این مستند بلند با دشواری های بسیاری در مرحله سوژه یابی و پژوهش مواجه بوده و پس از پایان فیلمبرداری، خود تدوین آن را آغاز کرده است؛ او همچنین مصطفی رزاق کریمی را به عنوان مشاور در کنار خود دارد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در روزهای هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث به خاک میهن لشگر بعث پس از اشغال قصرشیرین به سمت گیلانغرب حرکت کرد، وقتی خبر حرکت عراقی‌ها به سمت شهر رسید مردم شهر را تخلیه کردند و زن ها و بچه ها را در کوه های اطراف شهر پناه دادند. تنها بیست-سی نفر از نیروهای نظامی و مردمی برای دفاع در شهر مانده بودند. در این میان خواهر یکی از رزمندگان (شهید حسین بسیطی) که به اصرار خود شهر را ترک نکرده بود، جانانه و شجاعانه در کنار مردان دیگر همرزمش جنگید…
این فیلم تلاشی است برای یادآوری حضور نصرت خدایاری بسیطی (معروف به خواهر بسیطی) که از لحظه شروع جنگ تا پایان آن دوشادوش رزمندگان دیگر جنگید و شجاعانه به همه روحیه داد. از او سیمای زنی را به یاد می آوریم که روی لباس زنانه‌اش فانوسقه و یونیفرم نظامی می پوشید و همچون کوه های پرصلابت زادگاهش، بر جای ایستاد و جنگید.
این مستند بلند که با تم داستانی و حماسی خود به سفارش مرکز سیمای استان های صداوسیما در مرکز کرمانشاه تولید شده، برای نمایش در جشنواره فجر نیز اعلام آمادگی کرده  است، اما با پیش شرط این دوره مبنی بر ضرورت نخستین نمایش در جشنواره سینماحقیقت، شانس حضور خود را در این رویداد ملی از دست خواهد داد.
اسامی عوامل این پروژه عبارتند از کارگردان، تهیه کننده و پژوهشگر: کامران جاهدی، نویسنده: حامد عزیزی، مشاور حقوقی: رحمان مظهری، فیلمبردار: ضیا حاتمی، صدابردار: محمدسامان کاملی، دستیار کارگردان: صبا عظم‌پور، مدیران تولید: ایوب واحدی، نورالله فتاحی، مجری طرح: سیده‌زهرا اصولی، جانشین تهیه کننده: مهدی شرفی.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها