تولید مستندی درباره زندهیاد علامه محمدرضا حکیمی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز شده است.
به گزارش سینماسینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این مستند با نام «سرفه قناری و سکته کلمات» به کارگردانی محمود اسعدی، روایتی از زندگی، افکار و آثار این فیلسوف و دانشمند است. مرحله تحقیق و پژوهش این مستند به پایان رسیده و تصویربرداری که از یک سال و نیم پیش شروع شده، ادامه دارد.
زندهیاد علامه محمدرضا حکیمی (۱۳۱۴ در مشهد – درگذشته ۳۱ مرداد ۱۴۰۰) فقیه و مجتهد شیعه، یکی از چهرههای شاخص و نامدار حوزه فلسفه و دین بود.
او را «فیلسوف عدالت» و «مرزبان توحید» مینامند. آثار علامه حکیمی از جمله «الحیات»، «علی» (ع) و «حماسه غدیر» و … در حوزه دین و فلسفه شاخص و ماندگار هستند.
محمدرضا حکیمی که چندی پیش به کرونا مبتلا شده بود در سن ۸۶سالگی از دنیا رفت.
این اندیشمند دینی و نویسنده که به دلیل ابتلا به کرونا چندی پیش مجددا در بیمارستان بستری شده بود و همچنان دچار ضعف جسمی شدیدی بود و در روزهای اخیر هم در بیمارستان بستری شد، حدود ساعت ۲۲ (یکشنبه، ۳۱ مردادماه) درگذشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- گزارش افتتاحیه جشنواره سینماحقیقت/ مستندها باید وارد چرخه اکران عمومی شوند/ کاهش تولید مستند به دلیل کمبود بودجه
- فیلمهای ایرانی بخش مسابقه «بینالملل» سینماحقیقت معرفی شدند
- فرهاد توحیدی درباره جشنواره سینماحقیقت مطرح کرد/ مستندهای چالشبرانگیز، صریح و جریانساز نمایش داده شوند
- اعلام اسامی مستندهای کوتاه بخش مسابقه ملی «سینماحقیقت»/ معرفی هیات انتخاب
- یک مستندساز: پس از جشنواره سینماحقیقت، نمایش آنلاین مستندها ادامه یابد
- آغاز نمایش مستند «بر سر خاک»/ فیلمی با موضوع محیط زیست
- چند فیلم متقاضی حضور در بخش بینالملل «سینماحقیقت» است
- رامین حیدری فاروقی: از «اکران حقیقت» استقبال کنیم
- ۶ تندیس جشنواره «یادگار» به تولیدات مرکز گسترش رسید
- گزارش اختتامیه جشنواره «سینماحقیقت»/ «جاهای خالی پر شود»؛ بهترین فیلم جشنواره
- علیرضا زرین دست مطرح کرد/ برای زنده ماندن سینما مجبور به برگزاری آنلاین جشنوارهها هستیم
- تاملی بر شکلها و شیوههای بیانی تازه و قالبهای نوپدید در سینما/ تجربهگرایی و امید به سینمای آینده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





