مستند «عبیر» با محوریت سرگذشت زنی که ۸۵ روز در اسارت داعش بود، چهارشنبه ۵ آذر حوالی ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو، مستند «عبیر» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید حامد هاشمی جویباری در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما تولید شده است. این مستندِ شخصیتمحور در مدت زمان ۴۰ دقیقه ، با نگاهی اجتماعی، به اسارت زنی به نام عبیر از خانواده های دروزی در جنگ سوریه می پردازد و مشقتهای جانکاه او و کودکانش در اسارت داعش را به تصویر می کشد.
در این مستند خبرنگاری به نام الهام عبد بعد از یک سال تصمیم میگیرد، عبیر را پیدا و با او گفتگو کند تا ببیند وی بعد از آزادسازی در چه شرایطی قرار دارد. الهام راهی سفر میشود تا عبیر را پیدا کند و …
گفتنی است متن نریشن این مستند بیشتر از نوشتهها و یادداشتهای الهام عبد است، برای روایت این خبرنگار، نریشن به زبان فارسی گفته شده و گفتگوهای الهام عبد با آدمهای دیگر به زبان اصلی عربی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برنامههای شبکه دو به مناسبت عید فطر
- تدارک ویژه شبکه دو به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس
- رویکرد ویژه «بسته پیشنهادی» در ایام جشنواره فیلم فجر/ سینمای امیدبخش، محور برنامه
- نامزد جایزه بهترین معلم جهان در برنامه «زنده باد زندگی»: درخواست کنترل تورم در کشور را دارم
- معرفی برنامههای جدید شبکه دو در فصل پائیز
- حمیدرضا پگاه مجری مسابقه «اتاق صفر و یک» میشود
- الهه رضایی مهمان «دست در دست» میشود
- «فرمول جاذبه»؛ نگاهی به شخصیتهای بزرگی که در تخت فولاد اصفهان آرمیدهاند
- ویژه برنامههای شبکه دو سیما در اربعین حسینی
- قدیمیترین تصاویر عزاداریها و مجالس آذری زبانها در مستند «صادق الوعد»
- روایت رویدادهای محرمی در صد سال گذشته با مستند «یک قرن با حسین (ع)»
- دانستنیهای حقوق شهروندی در برنامه جدید شبکه دو
- علی صالحی مهمان «دست در دست» میشود
- شناخت ویروسهای ذهنی در برنامه «کام شیرین»
- برنامه ویژه «دست در دست» برای انتخابات ریاست جمهوری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





