مستند کوتاه «گاوچاه» به نویسندگی و کارگردانی کامران رسولزاده در سومین حضور بینالمللی خود، جایزه بهترین فیلم مستندِ تراول چهل و یکمین دوره جشنواره پاییز در وورونت رومانی را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی فیلم، «گاوچاه» در سومین حضور بینالمللی خود به ۴۱th Autumn in Voronet Film Festivalراه یافته بود که توانست بهترین فیلم تراول این رویداد شود.
این جشنواره یکی از معتبرترین جشنوارههای مستند جنوب شرق اروپا و کشور رومانى است و در تاریخ ششم تا دهم اکتبر در رومانی برگزار شد.
رسولزاده پیش از این، با ساخت مجموعه مستندهاى «کارآوا» به ثبت کارآواهاى اقلیم هاى مختلف ایران در قالب مجموعه مستند چند قسمتى نیز پرداخته بود.
مستند کوتاه «گاوچاه» به یکى از سنت هاى دیرینِ کشاورزانِ ایران مى پردازد که در آن گاو، به شیوه اى شگفت انگیز به فهم زبانِ صاحب روستایى اش مى رسد. سنتى که در هیچ جاى جهان دیده نشده، جز در ایران.
دیگر عوامل این مستند عبارتند از:
تهیه کننده: مجید ضابطی، مدیر فیلمبرداری: مهدى مرودشتى، دستیار فیلمبردار: شاهین تاران، تدوین: مهدى مرودشتى، مدیر تولید: امین علمایى، دستیار تهیه کننده: ماهگل مطیعیان، طراح پوستر: امین علمایى، مترجم: آرزو کرمانى، پخش بین الملل: سولماز اعتماد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- هفتمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟