
مسعود رایگان نقطه ضعف سینما در سال گذشته را چنین بیان می کند:«فیلمنامه بنیاد هر فیلم است و در سینمای ایران ضعف فیلمنامه وجود دارد.»
به گزارش سینماسینما، رایگان افزود: اگر فیلمنامه ای خوب باشد، به فیلمی متوسط می رسیم، چه رسد به اینکه فیلمنامه هم ضعیف باشد. فیلمنامه اصل هر فیلم است. تعدادی از فیلم ها را در جشنواره دیدم، اما ترجیح می دهم نظری درباره فیلم ها ندهم. به هر حال اصول مشخصی برای ساخت فیلم ها وجود دارد که نمی توانیم منکر آن ها شویم و به نظرم تعدادی از فیلم ها از اصول اولیه هم دور شده اند.»
این بازیگر در ادامه گفت: «همکاران ما به قصد فروش بالای فیلم ها، سطح سلیقه مردم را نازل و جوک های خیابانی را نیز وارد سینما کرده اند! در حالی که ساخت کمدی مناسب، بسیار کار سختی است و کمدی سازان درکشور ما شاید به تعداد انگشت های یک دست هم باشند. من تحلیلی برای این وضع سینما در آینده ندارم.»
رایگان در پایان تاکید کرد: «دراین وضع اقتصادی دشوار باید تصمیمی در سطح کلان گرفته شود تا مردم رغبتی برای تماشای فیلم ها در سینما پیدا کنند؛ زیرا با صحبت های اخیر مبنی بر افزایش قیمت بلیت فکر می کنم، مخاطبان سینما در سال ۱۳۹۸ کاهش پیدا می کنند.»
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «تئاتر آزاد» از «سینما» جلو زد؟!
- رضا میرکریمی: «خیلی دور، خیلی نزدیک» تجربه درک حیرانی و بیوزنی نسبت به جهانی بیانتهاست
- خیلی دیر خیلی جذاب/ به مناسبت زادروز مسعود رایگان
- پوستر سریال تاریخی «بوم و بانو» منتشر شد
- «سرو زیر آب» و «آستیگمات» روی پرده میروند
- توقف ۱۰ روزه نمایش فیلمهای کمدی در مشهد
- بیژن میرباقری در گفت و گو با سینماسینما/ زور دولت به سالن داران نمی رسد
- ضبط «دیوار به دیوار ۲» به ۸۰ درصد رسید/ رایگان به سریال پیوست
- رونمایی از «رویای یک عکس» مسعود رایگان
- مراسم تولد مسعود رایگان / گزارش تصویری سینماسینما
- «پاهای بیقرار» به الهیه رسید/ مسعود رایگان جلوی دوربین می رود
- جواد طوسی در گفتوگو با سینماسینما/ نگاه جشنواره فجر و هیات داوران به فیلمهای کمدی منفی است
- روایت مسعود رایگان از سرگردانی دختری که وسط رودخانه گیر افتاد/ویدئو
- اختصاصی سینماسینما/ چرا مسعود رایگان کمکار شده است؟/ گلایه بازیگر «زادبوم» از وضعیت سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





