حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در یادداشتی نوشت :
درباه عدم پوشش درست تلویزیون از موفقیت سینمای ایران در جشنواره کن باید گفت که این رسانه به دلیل تغییر مدیریت در مرحله گذار است. با احترام به تمام رشتههای ورزشی و ورزشکارانی که افتخارآفرینی میکنند، این مساله را نمیشود نادیده گرفت که رسانه ملی به کوچکترین موفقیتهای جهانی این حوزه واکنش نشان میدهد. تلویزیون اگر میخواهد حق مطلب را ادا کند باید به سینما هم اهمیت بدهد و تحلیل درستی از آن داشته باشد. دلیل واکنش نداشتن این رسانه خیلی وقتها به خاطر تحلیل نادرست و ترس است.
شب برگزاری اختتامیه جشنواره کن، یکی از شبکههای رسانه ملی در حد زیرنویس، این موفقیت را اطلاعرسانی کرد. روز بعد هم در بخش خبری ساعت دو شبکه اول سیما، با جهتگیری مثبت، این موفقیت را تبریک گفت و البته شهاب حسینی را به عنوان بازیگر برآمده از تلویزیون معرفی کرد. البته اینکه هر نهادی حسینی را متعلق به خود بداند، به خودی خود مورد اشکال نیست چون شهاب حسینی متعلق به همه مردم ایران است. اما اینکه با وجود حضور خبرنگاران رسانه ملی در مراسم استقبال از عوامل «فروشنده» در فرودگاه، این رسانه واکنشی به استقبال مردم نشان نداده، کمی عجیب است.
با توجه به استقبال مردم از اخبار مراسم اختتامیه شصتونهمین جشنواره فیلم کن، پیشبینی میکردیم که استقبال مردمی پرشور و گرم برگزار شود. البته بینظمی و ازدحام جمعیت در فرودگاه بیش از اندازه بود، این مساله به دلیل تجربه کم استقبال مردم برای هنرمندان سینما است. حتی در مورد استقبال از ورزشکاران هم به جز رشته والیبال، گمان نمیکنم چنین استقبالی صورت گرفته باشد. جمعیت، به اندازهای بود که نتوانستیم گلهایی که برای آقایان شهاب حسینی، اصغر فرهادی و خانم ترانه علیدوستی تهیه کرده بودیم، به دستشان برسانیم. برنامه استقبال از این عزیزان در فرصت کم طراحی شده بود و تعدد تصمیمگیرندگان در فرودگاه امام(ره) نیز به این بینظمیها دامن میزد. با همه اینها قرار بود استقبال مردمی صورت گیرد و ازدحام جمعیت با هر نظمی، باز هم در برگزاری برنامه خلل وارد میکرد. در مورد موضعگیریهای صورت گرفته توسط برخی رسانهها درباره فیلم «فروشنده» نیز باید بگویم در اکران این فیلم تاثیری ندارد. ما بر اساس قوانین و مقررات عمل میکنیم. آقای فرهادی با احترام به قوانین کشور برای ساخت این فیلم از شورای پروانه ساخت، مجوز گرفت و درباره اکران فیلم در ایران طبق روال معمول، شورای پروانه نمایش تصمیم میگیرد.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- صدور ۱۱۷ مجوز پروانه ساخت در سال گذشته توسط سازمان سینمایی
- توضیحات ایلبیگی درباره حمایت از باشگاه فیلم اولیها
- ادامه روند پخش تیزر فیلمها در تلویزیون/ چرا تیزر برخی فیلمها از تلویزیون پخش نمیشود؟
- در نکوداشت زندهیاد وحید اسلامی مطرح شد؛ از یک فیلم میلیاردی فقط سه میلیون به کارگردانش رسید
- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: صلاحیت حرفهای کارگردانان فیلم اولی توسط فارابی تایید میشود
- ابراز تاسف ایلبیگی از نامه منوچهر محمدی/ «گشت۳» و «بندربند» خروجی شورای سه نفره بود
- حبیب ایلبیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی شد
- در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره «سلفی۲۰» مطرح شد/ تاکید بر لزوم توجه به سینماشعر و سینمای شاعرانه
- معرفی شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»
- بازگشت به سینمایی که دوستش می داریم/نگاهی به فیلم خورشید
- از تولید و اکران فیلمهای کودک و نوجوان چه خبر؟
- پس از اکران در فجر ابراز شد / حسرت قائم مقام فارابی از رد فیلمنامه «شبی که ماه کامل شد»
- معاونان جدید سازمان سینمایی منصوب شدند/ داروغهزاده جایگزین ایلبیگی شد
- ضیافت افطار سینماییها با طعم فوتبال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری