رمضانعلی حیدری خلیلی میگوید: حتی با تمام شدن کرونا نیز نباید شیوه آنلاین را در کنار شیوه مرسوم برگزاری جشنواره «سینما حقیقت» فراموش کنیم. این شیوه به عنوان مزیت میتواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بینالمللی معرفی و آثار را برجسته کند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاعرسانی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند «سینما حقیقت»، رمضانعلی حیدری خلیلی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی) در محل استقرار تیم اجرایی جشنواره «سینما حقیقت» حاضر شد و از بخشهای مختلف تهیه برنامههای این رویداد سینمایی که به صورت آنلاین برگزار میشود، بازدید کرد.
رمضانعلی حیدری درباره جشنواره «سینما حقیقت» گفت: یکی از مزیتهای برگزاری این دوره از جشنواره سینما حقیقت به عبارتی استمرار حیات سینمای مستند است. مزیت دیگر عمومیسازی دسترسی فرهنگی است که با برگزاری آنلاین این رویداد ایجاد شده است. به هر ترتیب با ابتکار عملی که جشنواره در این دوره به جهت شرایط کرونا به خرج داده، این حجم از بازدیدکننده و مخاطب که آمار آن اعلام شده برنامههای جشنواره را دنبال کردند.
وی افزود: در نتیجه این اتفاق مزیت مهمی است که نباید از آن غافل شد. این میتواند یک سرمایه باشد که باید به آن افتخار کنیم. چراکه با شرایطی که داشتیم برگزاری این جشنواره رکنی برای استمرار حیات سینمای مستند بود و اکنون با مزیتهایی نیز در این شکل از برگزاری مواجه شدیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در ادامه بیان کرد: امیدواریم که هر سال اتفاق بهتری را در این جشنواره شاهد باشیم. حتی با تمام شدن کرونا این شیوه از برگزاری را در کنار شیوه مرسوم نباید فراموش کنیم. چراکه این شیوه به عنوان یک مزیت میتواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بینالمللی معرفی و آثار را برجسته کند.
خلیلی ادامه داد: چراکه به هر حال اصلیترین ویترینی که سینمای مستند در کشور ما و منطقه دیده میشود، جشنواره سینما حقیقت است که به عنوان یک برند قابل احترام شناخته میشود.
این مدیر سینمایی درباره تاثیر سینمای مستند و جشنواره «سینما حقیقت» در ارتقای فرهنگ جامعه توضیح داد: سینمای مستند بهترین ابزار تصویری است که میتواند رنگینکمان فرهنگی که جزو داشتههای ایران بزرگ است و همه ما به آن افتخار میکنیم را در قاب تصویر معرفی کند. سینمای مستند مخصوصا برای معرفی قابلیتها، مزیتها و ویژگیهای فرهنگی مورد توجه بیشتر استانهایی که ما به آن سفر کردیم، خیلی کمک کرده و قابلیت کمک بیش از این را نیز دارد.
وی افزود: باتوجه به توضیحاتی که از اهمیت سینمای مستند گفتم، بخشهای مختلف بیشتر باید به این سینما نزدیک شوند. به هر ترتیب به لحاظ حاکمیتی و دولتی هربخش و دستگاهی در کشور ماموریت و وظیفهای دارد که میتواند به ابزار و امکانات سینمای مستند مجهز شود و بیشتر از آن استفاده کند.
خلیلی در پایان گفت: به این صورت آنها بهتر میتوانند خدمات خود را معرفی و از ظرفیت خود برای کاستیها و شناسایی نیازهای اصلی استفاده کنند. کما اینکه به هر حال تجربه استفاده از سینمای مستند برای مستندنگاری طرحهای مهم و جدید ظرفیتی است که کشور بیش از این میتواند از آن استفاده کند و سینمای مستند قابلیت آن را دارد. امیدوارم به این سمت حرکت کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
- پیروز کلانتری: «میبرد تا به کجا» گفتگوی میان من و سوژه است
- مستند «آن مرد با اتوبوس آمد»؛ ترکیبی از سرگرمی، سیاست و جامعهشناسی
- گام معلق لکلک/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «جابهجایی یا نابهجایی»
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با محمد احسانی، مستندساز/ توسعه کشور بدون توجه به محیط زیست امکانپذیر نیست
- همزمان با نمایش در جشنواره سینماحقیقت؛ پوستر «روزهای ناتمام» منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





