به گزارش سینماسینما، بخش جانبی هفته منتقدان که در جریان جشنواره فیلم کن برگزار میشود با معرفی برندگان به پایان راه رسید.
در این بخش فیلم «دیامانتینو» به کارگردانی گابریل آبرانتس و دنیل اشمیت جایزه اصلی (نسپرسو گرند پرایز) را از آن خود کرد. این فیلم کمدی سورئال داستان فوتبالیستی را روایت میکند که از روزهای اوجش دور شده و با ماجراهایی روبهرو میشود.

ریاست هیات داوران بخش جانبی هفته منتقدان را یواخیم تریر کارگردان سرشناس نروژی برعهده داشت.
جایزه بهترین فیلمنامه هفته منتقدان را بندیکت ارلینگسن برای درام محیطزیستی «زنی در جنگ» از آن خود کرد. در این فیلم داستان یک فعال محیط زیست و نبردش با صنایع مخرب آلومینیوم به تصویر کشیده شده است.
در این میان جایزه بهترین ستاره نوظهور که در بخش بازیگری اهدا میشود به فلیکس ماریتاد بازیگر فرانسوی رسید.
در بخش فیلم کوتاه فیلمهای «هکتور مالو: آخرین روز سال» ساخته ژاکلین لنتزو و «روز عروسی» ساخته الیاس بلکدار جوایز اصلی را دریافت کردند.
پنجاهودومین دوره بخش جانبی «هفته منتقدان» از ۹ می شروع شد و روز ۱۷ می به پایان رسید اما جشنواره فیلم کن تا ۱۹ می ادامه دارد و برندگان در مراسمی که شنبه (۲۹ اردیبهشت) برگزار میشود، معرفی خواهند شد.
نویسنده: اردوان زینی سوق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم تایلندی از کن جایزه گرفت؛ اعلام برگزیدگان بخش مستقل هفته منتقدان جشنواره کن
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- فیلمهای بخش هفته منتقدان جشنواره کن معرفی شدند
- استقبال مردم ژاپن از فیلم برنده نخل طلای کن/ «دزدان فروشگاه» ۹ میلیون دلاری شد
- اختصاصی سینماسینما/ کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای کن در فرانسه فیلم میسازد
- فیلم/ جایزه جعفر پناهی از فرانسه به تهران رسید
- جایزه فیلمنامه جشنواره کن در راه ایران/ دلنوشته مستانه مهاجر درباره فیلم جعفر پناهی
- سینما آب روان است
- هفتادویکمین جشنواره فیلم کن به پایان رسید/ اهدای جایزه بهترین فیلمنامه به جعفر پناهی
- در پنجاهمین دوره این بخش/ برندگان دو هفته کارگردانهای کن معرفی شدند/ «اوج» برنده اصلی
- به کارگردانی یک ایرانیتبار/ «مرز» جایزه بخش نوعی نگاه کن را برد/ معرفی همه برندگان
- دیدار اصغر فرهادی و امیر نادری در حاشیه جشنواره کن + عکس
- گزارش سینماسینما/ نگاه منتقدان سرشناس به «۳ رخ»/ از فیلمی در نقد جامعه تا اثری در مسیر آثار کیارستمی
- حضور سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن
- آنچه درباره «همه میدانند» نوشتند/ نگاهی به ستارههای آسمان فیلم جدید اصغر فرهادی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





