مراسم اختتامیه سیوهشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار و برگزیدگان این دوره معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما برگزیدگان عبارتند از:
بخش مسابقه بینالملل
بهترین فیلم تجربی: «تعیین هویت» ساخته ژان فرانسوا کامینز از فرانسه
بهترین انیمیشن: «به رود قدم بگذار» از چین و فرانسه
بهترین مستند: «تنها نخواهم ماند» ساخته یاسر طالبی از ایران
بهترین فیلم داستانی: «روز، ورای روزمرگی است» اثر دامیان کوکور از لهستان
در این مراسم همچنین انجمن فیلم کوتاه ایران(ایسفا) ضمن تقدیر از «د میدل» و «ماشوم» مدال ایسفا را به «ویار» ساخته هورا طباطبایی تقدیم کرد.
برگزیدگان سیوهشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
بهترین صدای فیلم: امیر عاشق حسینی و زهره علی اکبری برای فیلم داستانی «هرگز گاهی همیشه»
بهترین تدوین: حسین جمشیدی گوهری برای فیلم داستانی «آخرین لالایی در تهران»
بهترین فیلم نامه اقتباسی: محمد وحدانی برای فیلم داستانی «آخرین لالایی در تهران»
بهترین فیلمبرداری: آرمان فیاض برای فیلم داستانی «ارفاق»
بهترین فیلمنامه: شادی کرم رودی برای فیلم داستانی «هرگز گاهی همیشه»
دیپلم افتخار بهترین طراحی جلوه های بصری: مهدی شرکت معصوم برای فیلم پویانمایی «گذشته»
بهترین کارگردانی پویانمایی: حمید محمدی برای فیلم «گذشته»
بهترین تحقیق و پژوهش مستند: امین پاک پرور برای فیلم «میر و مار»
بهترین کارگردان در بخش فیلم تجربی: عرشیا زینعلی برای فیلم «چگونه منتظر گودو باشیم»
بهترین کارگردانی فیلم مستند: محمدباقر شاهین برای فیلم «صندلی»
دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه: ریحانه اسماعیلیان برای فیلم داستانی «مورس»
دیپلم افتخار بهترین بازیگر: بهزاد دورانی برای «زوزه»
بهترین کارگردان بخش داستانی: روناک جعفری برای «مورس»
بهترین فیلم با مضمون هویت ملی و افزایش سرمایه های اجتماعی: امیرهوشنگ معین برای فیلم پویانمایی «آینه خیس»
بهترین فیلم در بخش سینمای ایران: «مورس» به تهیهکنندگی محمد یوسفی و امیرحسین عنایتی
جایزه ویژه هیأت داوران در بخش فیلم های داستانی یا تجربی: سهیلا پورمحمدی برای فیلم داستانی «جان داد»
جایزه بزرگ بخش سینمای بینالملل که به اسکار ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد: فیلم «کپسول» ساخته امیر پذیرفته از ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





