۱۲ فیلم بلند ایرانی و خارجی و ۱۰ فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش جلوهگاه شرق سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت میپردازند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بخش رقابتی جلوهگاه شرق در سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شاهد رقابت ۲۲ فیلم بلند و کوتاه ایرانی و خارجی خواهد بود.
در فهرست فیلمهای بلند این بخش، سه فیلم سینمایی «سیارک» به کارگردانی مهدی حسینیوند، «صحنهزنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده سینمای ایران را نمایندگی میکنند.
در کنار این سه فیلم، فیلمهای «۲۰۰ متر» ساخته امین نایفه از اردن، «در کنار دریا» ساخته آکیو فوجی موتو از ژاپن، «آنیما» ساخته چاو جینلینگ از چین، «من به آتش میزنم» ساخته لیتای گیوم از کره جنوبی، «در میان سایهها» ساخته اردم تپه گز از ترکیه، «سگها دیشب نخوابیدند» ساخته رامین رسولی از افغانستان، «به زیر آسمان و زمین» ساخته روی عریضه از لبنان، «سلمی» ساخته یوسف البلوشی از عمان و «جادهای به بهشت» ساخته باقیت موکول و دستان ژاپار اولو از قرقیزستان در بخش جلوهگاه شرق به رقابت میپردازند.
در فهرست فیلمهای کوتاه راهیافته به بخش جلوهگاه شرق این دوره از جشنواره، دو فیلم «واداشته» به کارگردانی سیاوش گرجستانی و «من ایرانیام» به کارگردانی علیرضا کاویانراد از ایران حضور دارند.
در بخش فیلمهای کوتاه خارجی، «دهکده رهاشده» به کارگردانی مریم کاپانادزه از گرجستان، «آنیا» ساخته لطیف لطیفسوی از آذربایجان، «گرازها» ساخته غلامرضا جعفری از افغانستان، «رفاه کودکان» ساخته هونگ یئون از کره جنوبی، «لعل» ساخته گوکالپ گونن از ترکیه، «شبهای نانتونگ» ساخته لئوپولد دو ولف و اما کیان ژو از چین، «کوهستان سرخ» ساخته کمل حرب از لبنان و «بیتلحم ۲۰۰۱» ساخته ابراهیم هندل از فلسطین نیز به رقابت میپردازند.
سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





