نامزدهای سی و ششمین دوره جوایز فیلم مستقل اسپریت اعلام شد و فیلم «هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه» با نامزدی در ۷ رشته، پیشتاز این جوایز نام گرفت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی وایر، علاوه بر فیلم «هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه» ساخته «الیزا هیتمن» که در ۷ رشته نامزد کسب جوایز اسپریت ۲۰۲۱ شده است، فیلم «میناری» به کارگردانی «لی ایساک چانگ» در ۶ رشته، «ما رینی بلک باتم» ساخته «جورج سی. ولف» و «سرزمین آواره ها» ساخته «کلوئی ژائو» در ۵ رشته نامزد کسب جایزه هستند.
«اولین گاو» ساخته «کلی رایکارد» نیز دیگر نامزد بهترین فیلم این جوایز است که در دو شاخه بهترین کارگردانی و نقش مکمل مرد نیز شانس کسب جایزه دارد.
فهرست نامزدهای شاخه های اصلی سی و ششمین دوره جوایز فیلم اسپریت از این قرار است:
* بهترین فیلم بلند
اولین گاو/ ما رینی بلک باتم/ میناری/ هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه/ سرزمین آوارها
*بهترین فیلم اول
تو را با خود می برم (هیدی اوینگ)/ نسخه چهل ساله (رادا بلنک)/ خانم جونتینث (چانینگ گادفری)/ ۹ روز (ادسون اودا) صدای متال (داریوس ماردر)
*بهترین کارگردانی
لی ایساک چانگ (میناری)/ امرالد فنل (زن جوان نوید دهنده)/ الیزا هیتمن (هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه)/ کلی رایکارد (اولین گاو)/ کلوئی ژائو (سرزمین آواره ها)
*بهترین فیلمنامه
میناری/ زن جوان نوید دهنده/ هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه/ آموزش بد/ نیمی از آن
*بهترین نقش اصلی مرد
ریز احمد (صدای متال)، چادویک بوزمن (ما رینی بلک باتم)، آدارش گوراو (ببر سفید)/ راب مورگان (گاومیش)/ استیون ین (میناری)
*بهترین نقش مکمل زن
نیکل بری (خانم جونتینث)/ ویولا دیویس (ما رینی بلک باتم)/ سیدنی فلانیگان (هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه)، جولیا گارنر (دستیار)، فرانسس مک دورمند (سرزمین آواره ها)/ کری مولیگان (زن جوان نوید دهنده)
*بهترین فیلم بین المللی
باکورا (برزیل)/ دنباله رو (هند)/ آماده سازی برای با هم بودن برای مدت زمانی نامشخص (مجارستان)/ کجا رفتی، آیدا؟ (بوسنی و هرزگوین)
جوایز «اسپریت» به طور معمول یک روز پیش از مراسم اسکار و در شهر «سانتا مونیکا» واقع در «کالیفرنیا» برگزار میشود و با تعویق دو ماهه جوایز اسکار خبر تغییر زمان برگزاری مراسم جوایز «اسپریت» ۲۰۲۱ نیز اعلام شد.
جاش ولش رئیس جوایز «اسپریت» اعلام کرد: مراسم اعطای جوایز فیلم مستقل «اسپریت» در روز شنبه بیست و چهارم آوریل سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با پیشتازی «آنورا» در جوایز؛ برندگان جوایز اسپریت معرفی شدند
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- معرفی برگزیدگان جوایز اسپریت/ «زندگیهای گذشته» بهترین فیلم مستقل شد
- در سینماتِک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ زنی در ضدیت با همه سامانها/ بدنهایی که فریاد میزدند بودن ما را ببینید
- «همه جا همه چیز یکباره» جوایز اسپریت را هم درو کرد
- وحید فقیهی مطرح کرد/ اینهمه جشنواره چه مشکلی از تئاتر درمان میکند/ «گاومیش» روی صحنه میرود
- «سرزمین آوارهها» همزمان بهصورت پردهای و آنلاین اکران میشود
- جایزه مهم دیگر برای «سرزمین آوارهها»/ بهترین فیلم سیامین دوره جوایز فیلم مستقل گاتهام
- جامعه ملی منتقدان فیلم آمریکا بهترینهای ۲۰۲۰ را معرفی کرد
- رکوردشکنی کارگردانان زن در هالیوود
- فیلمهای برتر خارجی و ایرانی سال ۲۰۲۰
- «سرزمین آواره ها» همچنان بخت نخست اسکار
- سینماسینما/ برترین فیلمهای سال ۲۰۲۰ به انتخاب پدرو آلمادوار
- حلقه منتقدین فیلم نیویورک فیلمهای برتر سال ۲۰۲۰ را معرفی کردند
- برترین فیلمهای امسال به انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





