هیات انتخاب دومین جشنواره تئاتر شهرزاد با رویکرد کمک به گسترش فرهنگ تئاتر معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره تئاتر شهرزاد، از سوی مسعود دلخواه دبیر جشنواره طی حکمی؛ فرهاد مهندس پور، نادر برهانی مرند، محسن حسینی، سیما تیرانداز، علی شمس و اشکان خیل نژاد به عنوان اعضای هیات انتخاب دومین جشنواره تئاتر شهرزاد معرفی شدند.
با تمدید مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه سال جاری، فیلم ضبط شده اجرای بیش از ۱۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و فرهاد مهندس پور (کارگردان، مدرس دانشگاه و دبیر دو دوره جشنواره تئاتر فجر)، نادر برهانی مرند (نویسنده، کارگردان و دبیر دو دوره جشنواره تئاتر فجر)، محسن حسینی (کارگردان، بازیگر، طراح حرکات موزون و مدرس دانشگاه)، سیما تیرانداز (کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر)، علی شمس (نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر) و اشکان خیلنژاد (کارگردان، طراح و مدرس تئاتر) انتخاب آثار این دوره از جشنواره را به عهده خواهند داشت.
این جشـنواره با هدف فعال کردن استعدادها و انرژیهای نهفته در هنرمندان، کمک به گسترش فرهنگ تئاتر، حمایت از متون نمایشی ارزشمند و فراهم آوردن شرایط مناسب جهت معرفی و اجرای عمومی آثار برتر برگزار می شود.
دومین جشـنواره «تئاتر شهرزاد» با طراحی و دبیری مسعود دلخواه و ریاست شهرزاد جعفری با موضوع «تئاتر و هنر پرفورمنس در ایران» در ۲ بخش نمایشهای متن محور و پرفورمنس آرت برگزار میشود.
شایان ذکراست اولین دوره این جشنواره تیرماه سال ۱۳۹۷ برگزارشد و برگزیدگان آثار توسط هیات داوران متشکل از نویدمحمدزاده، نادر برهانی مرند و دکتر مسعود دلخواه انتخاب شدند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «حمله به تایتان» بر صحنه جان میگیرد
- مدیر و داوران بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- معرفی آثار راه یافته به یک بخش و هیئت انتخاب دو بخش از جشنواره تئاتر فجر
- شورای سیاستگذاری چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
- معرفی بازیگران نمایشهای «هدویگ» و «نامههای بینام و نشان»
- چون نیک بنگری همه تزویر میکنند!/ نگاهی به سریال «داوینچیز»
- «همآهنگ» به مرحله استودیو رسید/ رونمایی از داوران و مجری برنامه سرود و موسیقی
- دومین نشست «بازیابی» در خانه هنرمندان ایران؛ هنرمندان تئاتر چگونه به «تحریم شغل خود» رسیدند؟
- با حضور علی شمس و سیاوش پاکراه؛ مداخلهی هنرمند هنرهای نمایشی در صورتبندی امروز و فردا
- جشنواره تئاتر فجر؛ یک انصراف و چند نکته
- معرفی شورای سیاستگذاری چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «چشم اسفندیار» به ایتالیا رسید
- اعلام جزئیات مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- معرفی هیات داوران جشنواره تئاتر نگاه
- اعلام آثار منتخب بخش نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





