اعضای هیات انتخاب مستندهای بلند پانزدهمین بخش مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیاوش سرمدی، وحید فرجی و پژمان مظاهریپور اعضای هیات انتخاب مستندهای بلند بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به انتخاب آثار پرداختند.
سیاوش سرمدی متولد سال ۱۳۵۷ در تهران، فیلمنامه نویس و کارگردان سینمای مستند است. او مستندهای «ادواردو»، «امام موسی صدر»، «داوطلب مرگ»، «بدنبال حقیقت»، «۲۸ ماه صفر»، «معتاد به نفت»، «تهران تقاطع سئول»، «سوریه پرونده یک بحران» و فیلم سینمایی «منصور» را کارگردانی کرده است.
وحید فرجی متولد سال ۱۳۵۸ در تهران، کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار و عکاس، دانش آموخته رشته عکاسی است. «جنگ پنهان»، «پارسیان زنگبار»، «تولید در زمین سوخته»، «خاطرات نارنجی»، «غزال ایرانی»، «روزهای آزادی»، «پسران سعود»، «مسیر نو» و «محسن ژاپنی» تعدادی از آثار این مستندساز است. کسب لوح تقدیر جشنواره فیلم عمار برای مستند «غزال ایرانی»، برگزیده جشنواره اتحادیه تلویزیون کشورهای اسلامی برای مستند «پارسیان زنگبار»، مقام اول جشنواره ایران ساخت برای مستند «غزال ایرانی» و… را میتوان به عنوان بخشی از افتخارات این فیلمساز سینمای مستند اشاره کرد.
پژمان مظاهریپور متولد ۱۳۵۲ دانش آموخته کارگردانی سینما است. از آثار او میتوان به مستندهای «هگمتانه»، «بر کرانههای کاسپین»، «ایزگام دشت»، «تنگه کافرون»، «اسرار تختجمشید» و… اشاره کرد. مظاهریپور عضو هیات مدیره ایکوموس سازمان بینالمللی حفاظت از بناها و محوطههای تاریخی است.
پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه با دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران بخش مستند جشنواره فجر معرفی شدند
- سبکباران ساحلها/ نگاهی به فیلم «منصور»
- «منصور»، یادآوری شیرین مصائب تلخ
- پوستر «منصور» منتشر شد
- «منصور» از ۱۹ آبان به سینماها میآید
- شتابزدگی/ نگاهی به فیلم «منصور»
- دو شخصیت جذاب/ نگاهی به فیلمهای «مامان» و «منصور»
- ساختار خلاقانه/ نگاهی به فیلمهای «منصور» و «مصلحت»
- فیلم سینمایی «اوج ۱۱۰»، به «منصور» تغییر نام داد
- یادداشتهای جشنواره سینماحقیقت/ نگاهی به مستندهای «بر کرانههای کاسپین» و «گاندو»
- گفتوگو با پژمان مظاهریپور، عضو جدید هیات مدیره خانه سینما/ اغلب افراد فعال در حوزه سینما، آسیبپذیر هستند
- آغاز فیلمبرداری «اوج ۱۱۰» درباره شهید ستاری
- نقد و بررسی «تخت سلیمان» و گله از بودجههای ناکافی سینمای مستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





