اعضای هیات انتخاب مستندهای بلند پانزدهمین بخش مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیاوش سرمدی، وحید فرجی و پژمان مظاهریپور اعضای هیات انتخاب مستندهای بلند بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به انتخاب آثار پرداختند.
سیاوش سرمدی متولد سال ۱۳۵۷ در تهران، فیلمنامه نویس و کارگردان سینمای مستند است. او مستندهای «ادواردو»، «امام موسی صدر»، «داوطلب مرگ»، «بدنبال حقیقت»، «۲۸ ماه صفر»، «معتاد به نفت»، «تهران تقاطع سئول»، «سوریه پرونده یک بحران» و فیلم سینمایی «منصور» را کارگردانی کرده است.
وحید فرجی متولد سال ۱۳۵۸ در تهران، کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار و عکاس، دانش آموخته رشته عکاسی است. «جنگ پنهان»، «پارسیان زنگبار»، «تولید در زمین سوخته»، «خاطرات نارنجی»، «غزال ایرانی»، «روزهای آزادی»، «پسران سعود»، «مسیر نو» و «محسن ژاپنی» تعدادی از آثار این مستندساز است. کسب لوح تقدیر جشنواره فیلم عمار برای مستند «غزال ایرانی»، برگزیده جشنواره اتحادیه تلویزیون کشورهای اسلامی برای مستند «پارسیان زنگبار»، مقام اول جشنواره ایران ساخت برای مستند «غزال ایرانی» و… را میتوان به عنوان بخشی از افتخارات این فیلمساز سینمای مستند اشاره کرد.
پژمان مظاهریپور متولد ۱۳۵۲ دانش آموخته کارگردانی سینما است. از آثار او میتوان به مستندهای «هگمتانه»، «بر کرانههای کاسپین»، «ایزگام دشت»، «تنگه کافرون»، «اسرار تختجمشید» و… اشاره کرد. مظاهریپور عضو هیات مدیره ایکوموس سازمان بینالمللی حفاظت از بناها و محوطههای تاریخی است.
پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه با دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران بخش مستند جشنواره فجر معرفی شدند
- سبکباران ساحلها/ نگاهی به فیلم «منصور»
- «منصور»، یادآوری شیرین مصائب تلخ
- پوستر «منصور» منتشر شد
- «منصور» از ۱۹ آبان به سینماها میآید
- شتابزدگی/ نگاهی به فیلم «منصور»
- دو شخصیت جذاب/ نگاهی به فیلمهای «مامان» و «منصور»
- ساختار خلاقانه/ نگاهی به فیلمهای «منصور» و «مصلحت»
- فیلم سینمایی «اوج ۱۱۰»، به «منصور» تغییر نام داد
- یادداشتهای جشنواره سینماحقیقت/ نگاهی به مستندهای «بر کرانههای کاسپین» و «گاندو»
- گفتوگو با پژمان مظاهریپور، عضو جدید هیات مدیره خانه سینما/ اغلب افراد فعال در حوزه سینما، آسیبپذیر هستند
- آغاز فیلمبرداری «اوج ۱۱۰» درباره شهید ستاری
- نقد و بررسی «تخت سلیمان» و گله از بودجههای ناکافی سینمای مستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





