ابراهیم حقیقی، طاها ذاکر، سیفالله صمدیان، سپیده عبدالوهاب و میثم مولایی آثار بخش مسابقه تبلیغات سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داوری خواهند کرد.
به گزارش سینماسینما، در این دوره جشنواره، ابراهیم حقیقی (طراح و گرافیست)، طاها ذاکر (طراح و گرافیست)، سیفالله صمدیان (عکاس و مستندساز)، سپیده عبدالوهاب (تدوینگر) و میثم مولایی (سازنده تیزر و آنونس و تدوینگر) آثار بخش مسابقه تبلیغات سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داوری خواهند کرد.

ابراهیم حقیقی، متولد ۱۳۲۸ تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است که آثار شاخصی از وی در زمینه طراحی پوستر و نامواره در تاریخ سینمای ایران به ثبت رسیده و طراحی لوگوی جشنواره فیلم فجر و طراحی هفت دوره پوستر جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد. از مسئولیتهای او، میتوان به عضویت در انجمن بینالمللی طراحان گرافیک (AGI) ، عضویت در هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضویت در انجمن تصویرگران کتاب کودک، عضویت در انجمن فیلمسازان مستند ایران و ریاست شورای عالی خانه هنرمندان اشاره کرد. تدریس دانشگاهی در رشته گرافیک، برپایی نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی با موضوع عکس، نقاشی و هنرِ گرافیک، ساخت تیتراژ و عنوانبندی، طراحی صحنه و لباس از دیگر فعالیتهای این هنرمند است.
طاها ذاکر، متولد ۱۳۶۵ تهران، دارای مدرک کارشناسی گرافیک است. از آثار او میتوان به طراحی پوستر فیلمهای بلند داستانی تابور، یک شهروند کاملاً معمولی، جانسودا، ممیرو، گنجشکک اشیمشی، روز مبادا، خواب تلخ، عصبانی نیستم، پرویز، کوپال، مستندهای آبی کمرنگ، دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری اشاره کرد. طراحی صحنه برای بیش از ۱۰ جشنواره و تئاتر، کارگردانی تئاتر انگار در چشمان تو اسب میدود، تهییهکنندگی تئاتر فصل شکار بادبادکها، ساخت مستندهای حمید با ه دو چشم، تک سلولیها و تاریخ تشریح در ایران، عضویت در شورای سیاست گذاری و مدیریت هنری سصمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تهران، تأسیس و مدیریت هنری استودیو پی، مدیریت هنری ششمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر از دیگر فعالیتهای اوست. او طراحی پوسترهای سینمایی سه ماه تعطیلی، تاتوره، شهر موش ها، ستاره دنباله دار، آب باد خاک، شناسایی، آن سوی آتش، نار و نی، گراند سینما، برهوت، هامون، مادر، ریحانه، دخترک کنار مرداب، آب را گل نکنید، یک مرد یک خرس، سرزمین خورشید، من ترانه ۱۵ سال دارم، زندان زنان، دختری با کفش های کتانی، نصف جهان، تیک تاک، بر بال فرشتگان، روز واقعه، دل شکسته، مشق شب را در کارنامه دارد.
سیفالله صمدیان، متولد ۱۳۳۲ ارومیه، فارغالتحصیل زبان و ادبیات انگلیسی است. ساخت مستند ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با کیارستمی، روزی روزگاری در مراکش، بم روز سوم، روز دهم، انتشار مجله تصویر در قالب ماهنامه تصویر و تصویر سال (عکاسی، سینما، گرافیک و کاریکاتور)، تدریس فتوژورنالیسم در دانشگاه تهران، آزاد، هنر و حضور در دو دوره از کلاسهای خبرگزاری آسیا و اقیانوسیه (OANA) به عنوان مدرس از جمله فعالیتهای اوست. او صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مجله تصویر، دبیری جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، عضویت در شورای گروه هنر و تجربه و ریاست انجمن عکاسان ایران را در کارنامه دارد.
سپیده عبدالوهاب، متولد ۱۳۶۲ تهران، دارای مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر است. او تدوین فیلمهای سینمایی درساژ، حریم شخصی، پل خواب، مرگ ماهی، چند متر مکعب عشق، کلاشینکف، ملبورن، خسته نباشید، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، آزمایشگاه، برف روی کاجها، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، قصهها، بهشت اینجاست، آینههای روبرو، راز دشت تاران، لطفاً مزاحم نشوید، حیران، در میان ابرها، چند روز بعد، خون بازی، نسل جادویی، عصر جمعه، به دنیا آمدن، سد معبر، ملی و راههای نرفتهاش، وقتی همه خوابیم را در کارنامه دارد.
میثم مولایی، متولد ۱۳۶۲ تهران، دانش آموخته رشته سینما از دانشگاه سوربن ۳ فرانسه. مولایی ساخت بیش از ۷۰ آنونس و تیزر از جمله آنونسِ فیلمهای سینمایی خون بازی، دایره زنگی، دعوت، تهران ۱۵۰۰، یه حبه قند، گزارش یک جشن، راه آبی ابریشم، خیابان های آرام، بوسیدن روی ماه، برف روی کاج ها، قاعده تصادف، رستاخیز، امروز، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران را در کارنامه دارد و تدوینگر فیلمهای سینمایی عیار ۱۴، کلاه قرمزی و بچه ننه، نیمرخها، خشکسالی و دروغ، ۵۰کیلو آلبالو، وارونگی، کفشهایم کو؟، خانه دختر، برگ جان، خوک، تنگه ابوقریب بوده است. مولایی بازرس انجمن صنفی تدوینگران سینما، نائب رییس کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینماى ایران بوده است.
بر اساس آئیننامه بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران تمام فیلمهای بلند سینمایی (داستانی، پویانمایی و مستند) که بعد از جشنواره ۳۵ فیلم فجر در داخل کشور به نمایش عمومی درآمدهاند، در بخش عکس، پوستر، آنونس و تیزر در این رقابت شرکت کردهاند.
اعتلای سینمای ایران و ارتقاء سطح کیفی تبلیغات و اطلاعرسانی و همچنین ترغیب و تشویق هنرمندان این عرصه، از اهداف برگزاری مسابقه تبلیغات سینمای ایران در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر است.
در این دوره جشنواره، ۳۷ عکس فیلم، ۷۴ تیزر و آنونس و ۸۳ پوستر فیلم به دفتر جشنواره رسیده است.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغهزاده برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
- ابراهیم حاتمی کیا: نمیدانم نان چه کسی را از سفرهاش برداشتهام/ناگهان طوفان به پاشد
- رئیسی در دیدار با حاتمی کیا: این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب یک قوت قلب بود
- نامه انجمن کارگردانان مستند به وزیر ارشاد: سازمان سینمایی برای رفتار جشنواره فجر با مستندسازان عذرخواهی کند
- کمال تبریزی در یک برنامه اینترنتی: دعوا نشانه دقت داوران است
- از تصمیمات سیاستمدارانه داوران تا بلاتکلیفی ۳۶ ساله/ جشنواره فجر از نگاه منتقدان
- رزاق کریمی: سیمرغ مستند باید در جشنواره فجر احیا شود/ داوران توجیه نبودند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





