روزنامه ایران در مطلبی نوشت: برای باران کوثری همچنان در بر همان پاشنه ممنوعالتصویری میچرخد. سازمان صداوسیما بدون هیچ دلیلی تصاویر و نام باران کوثری را از تیزرهای محدود تلویزیونی «عصبانی نیستم» حذف کرده است.
به نظر میرسد باران کوثری این روزها تنها چهره ممنوعالتصویر تلویزیون در پخش تیزر فیلمها است. از زمانی که فیلمسازان از پخش آنونس در شبکههای ماهوارهای منع شدند تلویزیون بالاجبار به پخش تصویر برخی از چهرهها که پیش از این در فهرست سیاه قرار داشت از جمله فاطمه معتمدآریا رضایت داده است اما آنونس فیلمهایی که باران کوثری در آن ایفای نقش کرده همچنان با اعمال محدودیت همراه است.
زمستان سال گذشته نیز شرایط عجیب تلویزیون برای پخش تصویر این بازیگر در تیزرهای فیلم «شنل» خبرساز شد. پخشکننده «شنل» اعلام کرد پس از ارسال تیزرها به تلویزیون، مدیران صداوسیما به او گفتهاند که در این تیزرها باید تنها یک پلان از باران کوثری وجود داشته باشد. در واکنش به این اتفاق جهانگیر کوثری در گفتوگویی عنوان کرد که کل خانوادهاش از سوی این رسانه با ممنوعیت مواجه هستند و دلایل آن هم نامعلوم است: «نمیدانیم که مرجع تصمیمگیرنده راجع به ممنوعیت کاری چه ارگانی است تا دلایلش را از ارگان مربوطه جویا شویم. اگر مرجع تصمیم گیرنده وزارت اطلاعات است طبق اعلام این وزارت ما هیچگونه مشکلی برای فعالیت فرهنگی و هنری نداریم. اگر مدیر صداوسیما مشکلی ندارد پس چه کسی است که تصمیم میگیرد تصاویر باران کوثری از آنونس فیلم حذف شود؟ چه کسی دستور میدهد که تصاویر رخشان بنیاعتماد پخش نشود؟ چه کسی مانع فعالیت جهانگیر کوثری میشود که ۲۹ سال در آن فعالیت کردهام.»
رضا درمیشیان نیز بتازگی با پخش ویدئو تیزر قبل و بعد از سانسور تلویزیون نوشته است: «آیا پایانی بر مدیریت سلیقهای و ممنوعالتصویریها و ممنوعالکاریها در صداوسیما وجود دارد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- سه پوستر فیلم «شهر خاموش» را حذف کردند/ تلاش برخی فیلمسازان برای حذف سینمای ایران از جشنوارههای جهانی
- سوینا (سینمای نابینایان) منتشر میکند؛ ۲ داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اکران فیلمی با بازی باران کوثری
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- جهانگیر کوثری: باران کوثری هم ممنوع از تصویر است هم ممنوع از خروج هم ممنوع از پوستر
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «شیر شاه» با صدای باران کوثری
- «گیج گاه» نامزد سه جایزه جشنواره پالرمو شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





