تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۶:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 134018

به گزارش سینماسینما، روزنامه جام جم نوشت: قصه سینمای ایران در این روزها همچون کلاف سردرگمی بسیار تراژیک و غمگینانه شده. سینمایی که همیشه با انواع و اقسام مشکلات مواجه بوده، امروز دیگر با سایه سیاه کرونا معلوم نیست کی بتواند قد علم کند.

به هر حال آنچه مسلم است این که این شرایط نه تنها مختص به کشور ما، بلکه مربوط به سالن های سینما در تمام دنیاست، اما در چنین شرایطی چه کاری می توان انجام داد؟ خوشبختانه عصر، عصر اینترنت است و همین امتیاز باعث شده در هر موقعیتی که باشیم بتوانیم فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را ببینیم. بر همین اساس متولیان سینمایی طرح اکران آنلاین و عرضه فیلم ها بدون اکران عمومی در شبکه نمایش خانگی را مطرح کردند. راهکاری که برای جلوگیری از طولانی مدت شدن وقفه ایجاد شده میان تولیدات سینمایی و مخاطبان پیشنهاد شده و آن طور که به نظر می آید کاملا منطقی و واقع بینانه بوده.

«خروج» محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج و آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا از مهم ترین فیلم های سال گذشته بود که در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر رونمایی شد و امروز قرار است پیشگام این مسیر نو  شود و به قول معروف فتح الباب کند.

بنا بر اعلام محمد ذوقی (روابط عمومی پروژه)، با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانی مدت مردم در خانه ها  در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی خروج گرفت؛ تصمیمی که البته با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع قانونی نمایش در کشور روبه رو شد. ذوقی البته در ادامه تاکید می کند: حتما در این فرآیند به تبلیغات،فروش و… فکر کرده ایم و طراحی هایی داریم و از همین رو در حال گفت وگو با صداوسیما برای پخش تیزرهای این فیلم در تلویزیون هستیم.

ظاهرا این فیلم از ابتدای هفته آینده در سامانه های نمایش آنلاین («فیلیمو» و «نماوا») قرار می گیرد و مخاطبان می توانند با خرید قانونی در منازلشان به تماشای این فیلم سینمایی بنشینند. نکته اینجاست که این برای اولین بار است که یک فیلم سینمایی ابتدا پخش آنلاین مجازی و سپس اکران در سینماها را خواهد داشت و امید است دیگر سینماگران هم در این روزهای بحرانی، بهتر شدن حال مردم را در اولویت قرار بدهند و به این مسیر بپیوندند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها