تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۲۱:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 165503

ماهنامه معتبر کایه دو سینما، طبق سنت هرساله در آخرین شماره مجله از دید نویسندگان خود ۱۰ فیلم برتر سال را که امسال روی پرده سینماهای فرانسه آمده اند را انتخاب کرده است.

به گزارش سینماسینما، اگرچه در سال‌های گذشته فیلم‌هایی از ایران در لیست فیلم‌های برتر این منتقدین جای داشتند امسال جای سینمای ایران خالی است. بهترین فیلم این لیست «نخستین گاو» از آمریکا ساخته کلی رایکارد است. فیلم دوم «آنت» ساخته لئوس کاراکس از فرانسه، فیلم سوم «خاطرات» ساخته اپیچاتپونگ ویراستاکول ، فیلم چهارم «ماشین من را بران» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی از ژاپن و فیلم پنجم France اثر برونو دومن، از فرانسه است.

در جدول دیگری که در انتهای شماره دسامبر به چاپ رسیده و منتقدین به فیلم‌های روی پرده ستاره داده‌اند، دو فیلم ایرانی که در این ماه به پرده آمده نیز دیده می‌شود: «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف، برنده جایزه بزرگ جشنواره برلین و «قهرمان» ساخته اصغرفرهادی، برنده جایزه بزرگ جشنواره کن. نکته‌ای که جلب توجه می‌کند این است که در مجموع تعداد ستاره هایی که فیلم محمد رسول‌اف به دست آورده، بیشتر از ستاره های فیلم فرهادی است. به نظر می‌رسد برخی منتقدان چندان روی خوشی در این جدول به فیلم قهرمان نشان نداده اند ازجمله مارکوس یوزال، سردبیر تازه مجله کایه دو سینما.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها