منیژه حکمت با حضور در برنامه «۳۵» از وعده های عملی نشده مسئولین انتقاد کرد و گفت: «تا به حال همه وزرا گفتهاند در راستای شفافسازی مسائل مربوط به سینما اقدام خواهند کرد، اما در عمل هیچوقت این امر صورت نگرفته است.»
به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت تهیهکننده و کارگردان سینمای ایران اشامگاه شنبه ۲۸ مرداد مهمان فریدون جیرانی در برنامه اینترنتی «۳۵» بود.
او در ابتدای برنامه درباره وضعیت سینمای امروز ایران گفت: «صنعتی شدن سینما ابزار خاص خودش را میخواهد، ما به واسطه محدودیتهایی که داریم امکان صنعتی شدن نداریم.»
حکمت درباره مسئولان سینمایی بیان کرد: «مدیران سینمایی فهم و درک بالاتری نسبت به سینماگران برای خود قائل هستند. این سوال همیشه وجود دارد چرا در ساختارهای مدیریتی جوانان جایگاهی ندارند و مدیران و مشاوران سالهاست که در پستهای متعدد حضور دارند؟ زمانی که نسل جدید که وارد عرصه شود، پذیرای شرایط مشابه امروز نخواهد بود.»
او در همین راستا افزود: «تا به حال همه وزرا گفتهاند در راستای شفافسازی مسائل مربوط به سینما اقدام خواهند کرد، اما در عمل هیچوقت این امر صورت نگرفته است؛ در مقابل این حجم از تعهداتی که دولت از فیلمساز میگیرد چه تعهدی میدهد؟ حتی به تعهدی که ظاهرا دارند و باید شرایط اکران را فراهم کنند نیز عمل نمیکنند. متاسفانه سینماداران از قدرتها میترسند و تابع منابع قدرت میشوند.»
این سینماگر ادامه داد: «تنها راه خروج ما از این چرخه نادرست شفافسازی است که وعده آن چهار سال پیش داده شده بود.»
حکمت همچنین گفت: «شفافسازی از توزیع عادلانه امکانات آغاز میشود، ناهنجاریهای اجتماعی دغدغه ما سینماگران است اما اجازه فعالیت در این زمینهها را نداریم و نمیتوان وارد اجتماع شد و بخشی از مشکلات آن را نادیده گرفت. با چسباندن دو کلمه و ساختن واژهای همچون سیاه نمایی اجازه نمیدهند مشکلات اجتماعی مطرح شود.»
او ادامه داد: «اگر ما اجازه داشته باشیم مشکلات را تصویر کنیم، پس از آن کارشناسان و مسئولان میتوانند راهکار مناسب برای حل مشکلات را ارائه دهند.»
حکمت در پایان خطاب به جیرانی گفت: « آقای جیرانی ما نسل خستهای هستیم و حالا انگیزه میخواهیم.»
این هنرمند درباره فعالیت های اخیر خود هم بیان کرد: « «خونهی مادربزرگه» و «برباد رفته» را میخواهم بسازم که فیلمنامه اولی را خانم برومند نوشته است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
- در یک اکران خصوصی؛ چهرههای فرهنگی به تماشای «بندربند» نشستند/ حکمت: از تمام اندیشمندان میخواهم صدای ما باشند
- آغاز پیشفروش بلیت فیلم «بندربند» از هفتم آذر ماه
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





