تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۵ - ۱۳:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 43638

صفر تا سکوسینماسینما، علی پاکزاد – مهتاب کرامتی تهیه‌کننده مستند «صفر تا سکو» معتقد است بعد از تهیه‌کنندگی این مستند یک تجربه خوب را کسب کرده است.
به گزارش سینماسینما، مهتاب کرامتی بازیگر و تهیه‌کننده سینما امسال در جشنواره سی پنجم در فیلم «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد نقشی متفاوت ایفا کرد و همچنین مستند «صفر تا سکو» به تهیه‌کنندگی او در جشنواره حاضر است. مستندی که سحر مصیبی آن را کارگردانی کرده است.

کرامتی تهیه کننده مستند «صفر تا سکو» درباره جشنواره سی و پنجم گفت: «اکنون جشنواره فجر گنجایش و ظرفیت، نمایش و داوری این همه فیلم را ندارد. انتخاب و توجه به این تعداد فیلم در جشنواره غیرممکن است. به همین دلیل بسیاری غمگین و ناامید می‌شوند. ما باید یک کاخ جشنواره داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی تمام فیلم‌ها و آثار را تحت پوشش قرار دهیم. ما باید مانند سالن میلاد چند سالن دیگر هم داشته باشیم.»

او ادامه داد: «باید به تمام آثار به یک اندازه و عادلانه نگاه شود. فیلم مستند به دلیل اینکه جشنواره حقیقت را داشته است، نباید به آن سانسی را اختصاص بدهند که عمدتا سینماگران و علاقه‌مندان نتوانند از آن بازدید خوبی به عمل بیاورند. این اتفاق‌ها باعث ناراحتی همه می‌شود. فیلم‌های زیادی از جشنواره بیرون مانده است که قطعا حال و روز خوبی را نمی‌توانیم برای صاحبان آثارشان پیش‌بینی کنیم. اکنون شیرینی جشن سینمای ایران را همه به یک اندازه نمی چشند.»

بازیگر فیلم «ماجان» درباره مستند جدیدی که تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد گفت: «سعی می‌کنم فردی تجربه گرا باشم. تهیه‌کنندگی «صفر تا سکو» برای من از اهمیت زیادی بر خوردار بود. باید اضافه کنم که افرادی در کنار من هستند که می‌توانم با جرات به حوزه‌های دیگر سینما نیز ورود کنم. حضور خانم علائی و مصیبی باعث شد تا ساخت مستند را نیز به نحو احسن به پایان برسانیم. عقیده دارم «صفر تا سکو» یک مستند فاخر است. المان‌هایی در این مستند وجود دارد که آن را ارزشمند می‌کند. تجربه ساخت «صفر تا سکو» باعث شد تا قدم های دیگر را با اطمینان خاطر بیشتری برداریم. مسیر را اشتباه نرفته‌ایم. به سینمای داستانی هم به همین منوال نگاه می‌کنم. البته عقیده دارم که سال قبل در حق ما اجحاف شد. سال گذشته فیلمی را که تهیه کرده بودم به جشنواره راه پیدا نکرد. فیلم امسالم هم به بخش مسابقه راه پیدا نکرد. اما هیچ کدام از این مسائل باعث نمی شود که من نسبت به سینما و حضور در آن بی تفاوت شوم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها