مهدی قربانپور به عنوان «دبیر پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کیش» معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کیش، طی حکمی از سوی سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی قربانپور به عنوان دبیر پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کیش منصوب شد.
در متن حکم وی آمده است:
«نظر به تجربیات و سوابق ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان دبیر پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کیش منصوب میشوید.
امید است برگزاری این دوره جشنواره در گستره ملی و بینالمللی دستاوردهایی را در راستای تامین اهداف منطقه آزاد کیش رقم زده و نتایج حاصل از این رویداد هنری علاوه بر شناسایی ظرفیتهای فرهنگی زمینه رونق گردشگری در این منطقه را بیش از پیش فراهم کند.»
مهدی قربانپور متولد ۱۳۵۸، مستندساز و مدیر فرهنگی است. او تاکنون بیش از ۲۰ فیلم کوتاه و مستند ساخته است و از شاخصترین آثار او میتوان به فیلمهای «عیسای باران»، «آنجا که هیچکس نیست»، «من انرژی هستهای نیستم»، «تنهای قصههای خوب»، «صد و نود» و… اشاره کرد که در جشنوارههایی نظیر جشنواره فیلم آسیا تک رم، ویدیو ورکس آلمان، جشنواره ملل ابنز اتریش، اوپسالا سوئد، اوترخت هلند و جشنواره فیلم دهوک به نمایش درآمده و جوایزی نیز دریافت کرده است.
موسس و دبیری جشنواره بینالمللی فیلم وارش، عضویت در شورای سیاستگذاری و امور جشنوارههای انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر بخش سینمای ملی پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم سبز و عضو شورای برگزاری اولین و دومین دوره جشنواره فیلم سلامت و مدیریت بخش تجلی اراده ملی سیوششمین جشنواره ملی فیلم فجر و حضور در هیاتهای انتخاب و داوری رویدادها و فستیوالهای مختلف از دیگر سوابق هنری و فرهنگی این هنرمند است.
پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کیش با تجمیع دو جشنواره فیلم کوتاه «موج» و «سینمای مستند» کیش به عنوان یک رویداد هنری و سینمایی در گستره ای جدید به کار خود ادامه خواهد داد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد
- آغاز ساخت موسیقی «روزهای ناتمام»/ آمادهسازی برای جشنواره سینماحقیقت
- پایان تصویربرداری مستند «روزهای ناتمام» در کیش
- یک فیلم جدید وارد شبکه نمایش خانگی شد
- نمایش مستند «زمناکو» با حضور نوید محمدزاده در هفته سینمای کردی
- نیما جاویدی: جشنواره بینالمللی فیلم وارش جشنوارهای نوستالژیک است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





