کارگردان «خانه کاغذی» علت پذیرفته نشدن این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر را موضوع آن دانست و از انتخاب نشدن اثرش انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما، مهدی صباغزاده کارگردان فیلم سینمایی «خانه کاغذی» به تهیه کنندگی تینا پاکروان با اشاره به پذیرفته نشدن این فیلم در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: «خانه کاغذی» به خاطر برخورد سلیقه ای هیات انتخاب به بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر راه نیافت. به نظر می رسد آنها اصلا به امتیازات فیلم توجهی نکرده اند و کمیته انتخاب بهانه هایی همچون متوجه نشدن موضوع و داستان فیلم را می آورد. اگر این موضوع هم درست باشد چطور توانستند بازی درجه یک پرویز پرستویی که می توانست یکی از کاندیداهای کسب سیمرغ باشد، در نظر نگیرند؟ تینا پاکروان و حسین پاکدل و ستاره اسکندری هم بازی های بسیار خوبی داشتند، فضاسازی ها و فیلمبرداری این اثر هم بسیار خوب بود.
او با اشاره به اینکه هیات انتخاب همه این موارد را ندیده گرفته است، بیان کرد: به نظر می رسد وقتی بخواهند یک اثر را کنار بگذارند به هر طریق ممکن این کار را می کنند و بهانه های مختلفی مثل نداشتن کیفیت را می آورند. سوال من این است که آیا فیلم هایی که این افراد می سازند کیفیت خوبی دارد؟ ما که هر سال آثار این افراد را می بینیم و متوجه می شویم که آثار آنها کیفیت، داستان، محتوا، میزانسن و … ندارند و اصلا فیلمهای درخوری نیستند. چنین افرادی امسال یک فیلم خوب را کنار گذاشتند من واقعا نمی دانم بر چه مبنایی «خانه کاغذی» را از بخش مسابقه کنار گذاشتند.
صباغ زاده عنوان کرد: من شخصا از فیلمم دفاع میکنم و می توانم بگویم که «خانه کاغذی» یکی از بهترین فیلم های امسال است و مردم درباره آن قضاوت می کنند.
این کارگردان ادامه داد: به نظرم موضوع «خانه کاغذی» به خط قرمزها نزدیک شده بود و همین امر باعث رد شدن فیلم شد، این اثر درباره نویسندگان و روزنامه نگاران بود ما مظلومیت این قشر را نشان دادیم و همین موضوع به مذاق دوستان خوش نیامده است.
صباغ زاده که تهیه کننده «ایتالیا ایتالیا» نیز است در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به پذیرفته شدن این فیلم به کارگردانی کاوه صباغ زاده در بخش مسابقه اظهار کرد: من از این بابت بسیار خوشحالم که حداقل اگر قدیمی ها نیستند جوان ها می توانند خوب در این عرصه بدرخشند. پسرم کاوه فیلم خوبی ساخته و مانند فردی که چندین سال سابقه فیلمسازی دارد، عمل کرده است. او فیلم تازه و نویی ساخته و خوشحالم که کمیته انتخاب فیلم او را قبول کرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگوی تصویری اختصاصی با مهدی صباغزاده کارگردان با سابقه سینما و تهیهکننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»/ بخش دوم
- گفتوگوی تصویری اختصاصی با مهدی صباغزاده کارگردان با سابقه سینما و تهیهکننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»/ بخش اول
- گرامیداشت یاد علی انصاریان در اکران «رمانتیسم عماد و طوبا»
- فصل پنجم «خانه کاغذی»؛ آنچه میدانیم، آنچه نمیدانیم
- نوذر آزادی درگذشت
- احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰
- رنگ و رمانس/ نگاهی به «رمانتیسم عماد و طوبا»
- کاوه صباغزاده: انصاریان خودش را همهجوره در اختیار پروژه گذاشت/ بازیگران ایرانی ریسکپذیر نیستند
- در نشست خبری مطرح شد/ سختیهای روایت «رمانتیسم عماد و طوبا»/ برای علی انصاریان دعا کنیم
- پوستر «رمانتیسم عماد و طوبا» به علی انصاریان تقدیم شد + عکس
- تیزر فیلم رمانتیسم عماد و طوبا کاوه منتشر شد + ویدئو
- پایان مراحل فنی جلوه های بصری فیلم رمانتیسم عماد و طوبا
- ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۰ از سوی IMDB معرفی شد
- «رمانتیسم عماد و طوبا» برای جشنواره فیلم فجر آماده نمایش میشود
- «رمانتیسم عماد و طوبا» در آخرین مراحل فنی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





