
به گزارش سینماسینما، مهدی نادری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «دو سال و سه ماه از شکایتم در اعتراض به سرقت فیلمنامه ام «دندان گرگ» و تبدیل آن به فیلمنامه «سریال پوست شیر» می گذرد.
دلیل اطالهٔ در تشخیص چنین سرقت سازمان یافته ای جدای از تلاش های طرفهای مقابل برای انحراف پرونده و سؤاستفاده ار ساختار دیوانی و آئین دادرسی که برای متهم نیز حق اعتراض و توضیح قائل است (با انتشار لوایح و دفاعیات وکلایشان، از استدلالات و اعترافات ناخواسته شان مبهوت خواهید شد!
نکتهٔ تأسف آور و تکان دهنده، تعدد شکایات و دادخواست های هنرمندان و نویسندگان و کارگردانان رشته های مختلف هنری از سارقان است که وقت و انرژی زیادی از دادسرا و دادگاه و کارمندان و کارشناسان آن می گیرد و متاسفانه خلأهای قانون کپی رایت و مجازاتهای ناکافی نتوانسته بازدارندگی ایجاد کند!
ملاقات هنرمندان پیر و جوان که در جستجوی آثار ربوده شدهٔ خود به قانون پناه آورده اند و در پله ها و راهروهای دادسرا و دادگاه،اتاق به اتاق می روند، تصویر تلخی از چپاول ثروت معنوی هنرمندان اصیل توسط کاسبان و سارقان و غاصبان عرصهٔ فرهنگ و هنر و مخصوصا سینما و صنعت سریال سازی ایران را در برابر چشمان شما قرار می دهد.
سارقان با پیش فرض اول انکار و در نهایت پرداخت غرامتی جزئی به شاکی! مشغول بلعیدن ثروت معنوی مؤلفی هستند که با یک قلم و کاغذ و یک دنیا امید و آرزو ماهها و سالهای جوانی اش را صرف نگارش و ایده پردازی کرده و از زندگی جاری و روابط اجتماعی و خانوادگی محروم بوده تا دنیا را زیباتر کند و علیه بزهکاری بایستد! اما اکنون خودش گرفتار بزهکاران شده و هیچ غرامت و خسارتی جبران روزها و شبهای عرقریزان روح و آرزوهای برباد رفته اش را نخواهد کرد و متضرر واقعی اوست و راهزنان از ایده ها و نوشته هایش سفرهٔ حرام گسترده اند و می بلعند و بر صورتش بالا میآورند و زیرآبش را همه جا میزنند تا حذفش کنند تا بلکه یا خودکشی کند یا دق یا بگذارد برود یا…!
در این دوسال رسانه های مختلف خواستند افشاگری کنم،من کشف حقیقت را به روز رأی سپردم.حالا که رأی دادگاه بدوی با پشتوانهٔ ۹ کارشناس و شعبهٔ بازپرسی و شعبهٔ اظهار نظر ، توسط قاضی فیلم شناس و با تجربهٔ پرونده صادر شده عمرم را به پای رفع نواقص قانون حقوق مؤلفین و مصنفین خواهم گذاشت تا چشم هیز و دست کج بزهکاران از زندگی و آثار هنرمندان اصیل بریده شود!»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از لوطیگری به لاتبازی رسیدیم؛ گفتوگو با مهدی نادری فیلمنامهنویس درباره فیلم «زودپز» و طبقه فرودست در سینما
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- با حکم دادگاه؛ «قهرمانِ» فرهادی تبرئه شد
- رونمایی از «دندان گرگ» در خانه سینما
- اسپینآف «پوست شیر» ساخته میشود
- اقدام چکشی سازمان سینمایی؛ برکناری مدیر سینما لوتوس به دلیل حجاب پانتهآ بهرام و صدای ابی
- علیرضا کمالی و ژیلا شاهی با مردم به سینما میروند/ اکران «پوست شیر» با حضور برادران محمودی
- پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در اسفندماه/ پخش فصل سوم ۱۰ اسفند شروع میشود
- وقتی نقش مدیون بازیگر میشود/ نگاهی به بازی علیرضا کمالی در «پوست شیر»
- شلوغ کردن معرکه!/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- فیلمنت صاحب «رادیو نت» شد/ اولین شماره با «پوست شیر»
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- به نام پدر/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- در هنر چیزی به نام «کپیرایت» معنا ندارد/ از بهترینها سرقت کنید!
- موسیقی فیلم «منگی» ملودیای تجربی است
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





