تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۹:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 177780

جواد نوفرستی کارشناس رادیو سلامت در برنامه مخاطب خاص موج جدید کرونا را مورد بررسی قرار داده و درباره آمارها جزییاتی ارائه کرد.
به گزارش جام جم، جواد نوفرستی کارشناس در برنامه مخاطب خاص در این باره عنوان کرد: موج جدید کرونا، متاسفانه شروع شده و با سرعت پیش می رود. در حال حاضر در ۱۰ استان افزایش زیادی پیدا کرده است. در واقع روند صعودی افزایش مراجعه بیماران در ۴ استان شدیدتر شده و کل کشور بسرعت درگیر موج هفتم می‌شود. متاسفانه بزودی آمار ابتلا ۴ رقمی، آمار فوت ۲ رقمی و سپس ۳ رقمی می‌شود. فعلا، قله پیک هفتم برای اواخر مرداد یا اوایل شهریور پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: شیوع ابتلا و قله موج هفتم به اندازه موج قبلی پیش بینی نمی‌شود اما متاسفانه شدت ابتلا و متاسفانه آمار درصد فوت بالاتر خواهد بود، چون واریانت جدید، بیشتر بخشهای تحتانی سیستم تنفسی یعنی ریه را درگیر می‌کند. متاسفانه برای پیشگیری از موج جدید دیر شده، و برای کاهش تلفات و خسارات موج هفتم، فقط تیرماه را فرصت داریم. مهمترین اقدام فعلی، در کنار رعایت توصیه های بهداشتی، واکسیناسیون ضربتی و فوری، چه دوز اول یا دوم و چه دوزهای تکمیلی سوم و چهارم است.
این کارشناس در بخشی دیگر از این برنامه توضیح داد: اما حیف که سیستم بهداشت و درمان ما که درمان محور است (نه پیشگیری محور و بهداشت محور)، هنوز این خطر را درک و باور ندارد تا ستاد ملی کرونا را پای کار بیاورد. وقتی فقط آمار بستری در بخش مراقبتهای ویژه و فوت شاخص باشد، ظاهرا منتظرند آمار فوت جهشی شود تا متوجه عمق خطر شوند و اقدام کنند، و آن موقع، نوشدارو بعد از مرگ سهراب تاثیری نخواهد داشت. بنابراین رعایت جدی توصیه های بهداشتی از جمله دغدغه تجمعات در رویدادها و مناسبتهای پیش رو و در سفرهای استانی، مورد تاکید است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها