فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی موفق به کسب چهار جایزه از پنجمین جشنواره فیلم بوسفور استانبول شد و در عین حال فیلم مجیدی نیز دو جایزه برد.
به گزارش سینماسینما، پنجمین دوره جشنواره فیلم بوسفور که دیشب (۵ آذر) به کار خود پایان داد، چهار جایزه اصلی خود در بخش رقابت بینالملل شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن را به فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی اهدا کرد.
«مالاریا» از فیلمهای حاضر در بخش رقابتی جشنواره بینالمللی فیلم بوسفور بود.
در مراسم دیشب احسان خاطر به عنوان بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «پشت ابرها» ساخته مجید مجیدی انتخاب شد. این بازیگر جایزه خود را به مادرش و نلیما اعظم بازیگر و مجید مجیدی کارگردان فیلم اهدا کرد و از او به عنوان استادی شگفت انگیز و یک اسطوره تمام عیار یاد کرد. او از این که مجیدی به وی اعتماد کرد و در اولین تجربه بازیگریاش، نقش اول را به وی داد، تشکر کرد.
این فیلم جایزه بهترین تدوین را نیز برای تدوین حسن حسن دوست دریافت کرد.
«روتوش» ساخته کاوه مظاهری نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه بینالمللی را دریافت کرد.
بیش از ۳۴۰۰ فیلم از ۱۰۲ کشور در این جشنوراه شرکت داشتند.
جایزه بزرگ احمد اولوکی برای فیلم کوتاه به «بینوایان» ساخته لادج لی رسید. این فیلم درباره خشونت پلیس است.
فیلم «تفنگ» ساخته گلاکو ایرپو جایزه بهترین فیلمبرداری را برد.
فیلم «پدر پدربزرگ» ساخته کارلیس لسینس نیز جایزه بهترین مستند بینالمللی را به خانه برد.
بلا تار کارگردان مشهور مجار نیز در این جشنواره با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد.
امسال «چرخ شگفتی» فیلم جدید وودی آلن برای افتتاحیه جشنواره فیلم استانبول انتخاب شده بود.
پنجمین دوره جشنواره فیلم بوسفور از ۱۷ تا ۲۶ نوامبر در استانبول ترکیه برگزار شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- برگزاری اولین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی با هدف مدیریت رویدادها
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
- لالهزار با ساخت ساختمان جدید خانه سینما دوباره جان میگیرد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»