فیلم سینمایی «پریسان» از دو جشنواره ناوادا هند و فیلم مکزیک جایزه گرفت و فیلم کوتاه «چسب زخم» نیز به سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم براونشوایگ کشور آلمان راه یافت.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «پریسان» به کارگردانی کامبیز بابایی در جدیدترین حضور بینالمللی خود جایزه بهترین فیلم را از جشنواره جهانی فیلم مکزیک دریافت کرد.
این فستیوال با بیش از ۹۰۰ شرکتکننده از ۱۲۵ کشور در کشور مکزیک برگزار شد.
این فیلم همچنین به تازگی در جشنواره ناوادا هند (NAWADA) برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.
کسب جوایز بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کانوا برزیل و بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره سانتا کروز ریودوژانیرو کشور برزیل و دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن از جشنواره بینالمللی فیلم «آناتولی» از دیگر موفقیتهای بینالمللی اخیر «پریسان» محسوب میشود.
فرهاد قائمیان، لیندا کیانی، ثریا قاسمی، سیاوش طهمورث، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، صحرا اسداللهی، هامون سیدی، سیاوش چراغیپور، سپیده مظاهری، شارمین علیمحمدی و نادیا شادمان بازیگرانی هستند که در «پریسان» به ایفای نقش پرداختهاند.
همچنین فیلم کوتاه «چسب زخم» به کارگردانی احسان صبوری تولید شده در باشگاه فیلم رویش محصول مرکز فیلم جوان سوره، به بخش مسابقه سی و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم Braunschweig International Film Festival کشور آلمان راه یافت.
جشنواره بین المللی فیلم Braunschweig که در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد، یکی از قدیمیترین جشنوارههای نیدرزاکسن در کشور آلمان است که علاوه بر حمایت از سینمای جدید اروپا، در حمایت از استعدادهای نوظهور آینده نیز تمرکز دارد.
جشنواره بینالمللی فیلم Braunschweig تمرکز خود را بر جنبهای از تاریخ و فرهنگ سینما گذاشته است که مدتهاست نادیده گرفته شده؛ رابطه نزدیک بین فیلم و موسیقی.
این جشنواره با ارکستر دولتی Braunschweig، یکی از قدیمیترین ارکسترهای جهان در آلمان همکاری میکند که ۱۱-۱۷ نوامبر برابر با ۲۱ الی ۲۷ آبان درشهر براونشوایگ، کشور آلمان برگزار خواهد شد.
پخش بینالملل این اثر برعهده مرکز بینالملل سوره است.
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





