اسامی برندگان هفدهمین دوره جوایز سالانه گلدن تومیتوز اعلام شد.
به گزارش «سینماسینما»، جوایز گلدن تومیتوز برای تقدیر از فیلمها و برنامههای تلویزیونی که بیشترین نقدهای مثبت را از سوی منتقدان دریافت کردهاند، در نظر گرفته شده است.
به گزارش هالیوود ریپورتر، برابر با وبسایت راتن تومیتوز که فیلمها را بر مبنای نقدهای منتقدان ردهبندی میکند، فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی جرج میلر، در میان فیلمهای اکران گسترده در سال ۲۰۱۵، بیشترین درصد نقدهای مثبت را در داشته است. ۹۷ درصد آرای منتقدان در ارزیابی این فیلم مثبت بوده است.
جرج میلر کارگردان سری فیلمهای «مکس دیوانه» در واکنش به این پیروزی در بیانیهای گفت: روبرو شدن با واکنشهای انتقادی مثبت همیشه خوشحالکننده است. به هر حال، ما از این طریق متوجه کار خود میشویم.

در حوزه نمایش محدود، فیلم «اتاق» به کارگردانی لنی آبراهامسن با بیشترین نقد مثبت منتقدان روبرو شد. «پشت رو» به کارگردانی پیت داکتر نیز جایزه بخش انیمیشن را به خود اختصاص داد.
در بخش تلویزیون، «استاد هیچی» (Master of None) در بخش سریالهای کمدی پیروز شد و جایزه بخش بهترین سریالهای درام به «Better Call Saul» رسید.
فهرست کامل برندگان هفدهمین دوره جوایز سالانه گلدن تومیتوز به این شرح است:
جوایز اصلی:
فیلم با بیشترین نقد مثبت – اکران گسترده: «مکس دیوانه: جاده خشم» (جرج میلر)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – اکران محدود: «اتاق» (لنی آبراهامسن)
سریال جدید با بیشترین نقد مثبت: «Better Call Saul» (وینس گیلیگان، پیتر گلد)
سریال قدیمی با بیشترین نقد مثبت: «فارگو» (نوا هاولی)
جوایز فیلم بر مبنای طبقه:
فیلم با بیشترین نقد مثبت – انیمیشن: «پشت رو» (پیت داکتر، رانی دل کارمن)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – اکشن/ماجرایی: «مأموریت: غیر ممکن – ملت خودسر» (کریستوفر مکواری)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – علمی تخیلی/فانتری: «مکس دیوانه: جاده خشم» (جرج میلر)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – تریلر: «قاتل حرفهای» (Sicario) (دنی ویلنو)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – کمدی: «ما در سایه چه کار میکنیم» (تایکا وایتیتی، جیمین کلمان)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – درام: «بروکلین» (جان کراولی)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – رمانس: «کارول» (تاد هینز)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – ترسناک: «It Follows» (دیوید رابرت میچل)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – کودکان/خانوادگی: «پدینگتن» (پل کینگ)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – مستند: «ایمی» (آصف کاپادیا)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – بر مبنای یک کتاب کمیک: «خاطرات یک دختر نوجوان» (ماریل هلر)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – موزیکال یا موسیقی: «عشق و بخشش» (بیل پوهلاد)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – خارجی: «تیمبوکتو» (عبدالرحمان سیساکو)
جوایز منطقهای:
فیلم با بیشترین نقد مثبت – بریتانیا: «فیلمشان گوسفنده» (ریچارد استارزاک، مارک برتن)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – استرالیا: «مکس دیوانه: جاده خشم» (جرج میلر)
فیلم با بیشترین نقد مثبت – مکزیک: «Gueros» (آلونسو روییسپالاسیوس)
جوایز تلویزیون بر مبنای طبقه:
سریال با بیشترین نقد مثبت: کمدی: «استاد هیچی» (آلن یانگ)
سریال با بیشترین نقد مثبت: درام: «Better Call Saul» (وینس گیلیگان، پیتر گلد)
سریال با بیشترین نقد مثبت: علمی تخیلی/فانتری/ترسناک: «دکتر هو» (استیون مافت)
سریال با بیشترین نقد مثبت: فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه: «فارگو» (نوا هاولی)
سریال با بیشترین نقد مثبت: مستند: «Making a Murderer» (مویرا دموس، لورا ریچاردی)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مرگ یکی از شرورترین ضدقهرمانهای تاریخ سینما
- «مکس دیوانه: جاده خشم» برترین فیلم قرن استرالیا شد
- حمایت کارگردان «مکس دیوانه» از حرکت اعتراضی اصغر فرهادی
- داستان یک فیلم را به کل کشور نسبت ندهیم
- «تام هاردی» نقش «آل کاپون» را بازی میکند
- اسامی نامزدهای جوایز سزار اعلام شد / مایکل داگلاس جایزه افتخاری میگیرد
- جایزه انجمن تهیهکنندگان آمریکا به «The Big Short» رسید
- «مرکز توجه» فیلم برتر جوایز انتخاب منتقدان شد
- حلقه منتقدان لندن «مکس دیوانه» را انتخاب کرد
- سه جایزه گلدن گلوب برای «بازگشته»
- «پل جاسوسها» و «کارول» نامزد ۹ جایزه بفتا شدند
- یک جایزه جدید یک میلیون دلاری برای سازندگان فیلم کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





