به گزارش سینماسینما، بهروز غریبپور که از سوی دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان مدیر کاخ جشنواره معرفی شده است؛ پیرامون برنامههای خود برای مدیریت کاخ جشنواره گفت: امسال مانند سالهای قبل قرار بر این شده که محل برگزاری اصلی جشنواره فیلم فجر و مراسم اختتامیه و همچنین سالنی که میزبان اهالی رسانه است، برج میلاد باشد.
وی ادامه داد: دبیر جشنواره انتظار دارد کاستیهای سال گذشته دیگر وجود نداشته باشد و به صورت منظم همه چیز برگزار شود. حیدری از مدتها پیش درباره کاخ جشنواره با من وارد مذاکره شد و جلساتی را برگزار کردیم و بعد از رسیدن توافق برای انجام برنامهها من مدیریت کاخ جشنواره را پذیرفتم.
غریبپور ادامه داد: قلب تپنده هر جشنوارهای؛ کاخ جشنواره است و کاخ جشنواره نباید هیچ بینظمی یا کاستیهای فنی داشته باشد زیرا به نوعی نماد برگزاری هر جشنوارهای کاخ آن جشنواره است.
وی ادامه داد: آنچه که در رسانهها و عموم مردم دیده میشود اخباری است که توسط رسانههای حاضر در کاخ جشنواره منتشر میشود لذا باید شرایطی فراهم کرد که رسانهها با تسلط و با آرامش و همچنین با بهترین ابزار فنی بتوانند اخبار خود را سریعتر منتشر کنند.
مدیر کاخ جشنواره ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بستر لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره و میزبانی خوب از حاضران در کاخ جشنواره فراهم کنیم و آماده کردن این بستر نیازمند هماهنگیهایی در بخشهای نرمافزاری و سختافزاری با برج میلاد از یک سو و مدیران جشنواره فیلم فجر از سوی دیگر است.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما ایجاد یک فضای منظم و صمیمی برای اهالی رسانه و سینماگران است.
غریبپور در پاسخ به این سوال که آیا برج میلاد از لحاظ امکانات فیزیکی، سختافزاری و نرمافزاری قابلیت این را دارد که به عنوان کاخ یک جشنواره هنری اعم از سینمایی و یا تئاتر به صورت متمرکز فعالیت کند و میزبان اهالی هنر باشد، گفت: امکانات بالقوهای در برج میلاد وجود دارد اما هرگونه امکانات بالقوه بدون درنظر گرفتن یک مدیر و مجموعه نیروهایی که با او هماهنگ و در تعامل هستند سودی ندارد و امکانات بالقوه بدون یک مدیریت صحیح پنهان میماند و نمیتوان از آن استفاده کرد و مدیریت باید امکانات بالقوه را بالفعل کند.
وی ادامه داد: برج میلاد امکانات خوبی همچون یک سالن بزرگ برای برگزاری افتتاحیه و اختتامیه، محل نمایش فیلمها با جمعیت زیاد، سالنهای جنبی خوب برای برگزاری نشستهای نقد و بررسی، فضای پذیرایی و جانبی خوبی دارد و پارکینگ مناسبی دارد اما همه امکانات به صورت بالقوه وجود دارد و مدیر باید با برنامهریزی مناسب از اینها استفاده کند تا امکانات به صورت بالفعل در اختیار جشنواره قرار بگیرد.
غریبپور افزود: تا امروز بازدیدهای زیادی از برج میلاد صورت گرفته و نشستهای مختلفی برای انجام امور هماهنگی برگزار شده است و امسال اراده بر این است که شرایطی به وجود بیاید که امکانات کاملاً دیده شود و استفاده مطلوبی از آنها شود. البته بنده هرگز فعالیتهای دوستان و مدیران سالهای گذشته جشنواره فیلم فجر را زیر سوال نمیبرم.
وی در پاسخ به این سوال که در سالهای گذشته در هنگام پذیرایی و صرف ناهار کاستیهایی وجود داشته یا گاهی در برگزاری مراسمها بینظمی شده آیا قرار است بخشی از مراسمها همچون پذیرایی به بیرون از برج منتقل شود، گفت: تلاش ما این است که به صورت متمرکز همه برنامهها را در برج میلاد برگزار کنیم و از تداخل و جابجایی های بیمورد خودداری میکنیم و مسئولان اجرایی در نشستهایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آشفتگیهای سالهای قبل وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: تا امروز بیش از ۵ جلسه درباره نحوه حضور افراد به برج و شکل تماشای فیلم برگزار کردهایم و از زمان ورود افراد به برج تا زمان نمایش فیلم و نشستها به دنبال آن هستیم که همه با آرامش فیلمها را ببینند.
غریبپور افزود: برنامه برج میلاد را دبیرخانه اعلام میکند و من کاخ جشنواره را مدیریت میکنم و مجری هستم و تلاش داریم از پارکینگ در ورودی تا سالن نمایش تمامی مسیر برنامهریزی شده و مسئولیت آن با من است و شروط من نیز پذیرفته شده است و امیدواریم برنامههایی که به صورت تئوریک طراحی شده به صورت عملی نیز اجرا شود.
وی افزود: اگر پیش از این شمار زیادی کارتهای تردد صادر میشد و یا در هنگام صرف ناهار تعداد زیادی افراد مراجعه میکردند که باعث بینظمی میشد، امسال این مسائل وجود نخواهد داشت.
غریبپور در پاسخ به این سوال که در سالهای گذشته بعضاً چند تیم تشریفاتی به صورت موازی در کاخ جشنواره فعالیت میکردند آیا امسال نیز اینگونه خواهد بود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که سالهای گذشته باعث بینظمی شده بود همین مسئله بود و این امر تداخل مدیریتی به دنبال داشت و امسال تمامی افراد از ورودی پارکینگ تا سالن نممایش و نشستهای برگزاری توسط تیم من و تحت مدیریت من انجام میشود زیرا در غیر این صورت بینظمی ایجاد میشود و نمیتوان پاسخگو بود.
وی ادامه داد: من به دنبال آن هستم با تعامل بیشتر آنچه که به نفع جشنواره است را انجام بدهم تا این بار شاهد یک جشنواره منظم باشیم. البته تعداد افرادی که قرار است در این طرح همکاری کنند در تیم همچون میزبانی تشریفات حضور دارند و به زودی تعداد آنها اعلام میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهروز غریبپور: اپرای «همای و همایون» به میکس نهایی موسیقی رسید/ دست از خودسازی برنمیدارم
- بهروز غریبپور: دولت باید متولی ساخت فیلم درباره محیطزیست باشد
- «آوا» به دو جشنواره اروپایی و آمریکایی راه یافت
- وعدهای که نهاوندیان در تئاتر فجر داد/بودجه تئاتر نباید در مسیرش یخ بزند
- مدیرعامل جدید موزه سینما معرفی شد
- داودنژاد بعد از ۲۰ سال سراغ «مصائب شیرین» میرود/ صدور سه پروانه ساخت
- پیام رییس سازمان سینمایی به محمد حیدری چه بود؟
- احتمال وداع محمد حیدری با موزه سینما/ مدیری باسابقه پا به موزه میگذارد
- بررسی دوتابعیتیبودن داوران جشنواره فجر در کمیسیون فرهنگی
- حیدری: نمایش در کاخ مردمی تاثیر خوبی بر اکران درطول سال دارد
- توضیحات دبیر جشنواره فیلم فجر درباره بخش هنر و تجربه
- روز چهارم جشنواره/وقتی «خفه گی» پای وزیر بهداشت را به سینما باز کرد
- گزارش تصویری روز دوم جشنواره فیلم فجر – نشست خبری چراغهای ناتمام و شماره ۱۷ سهیلا
- سوال خبرنگار شرق از محمد حیدری درباره علت حضور سید ضیا هاشمی در هیات انتخاب
- پخش افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟