تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۸:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 87089

فیلم مستند «نازقلیچی» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی علیرضا جهانی‌فر که روایتی از زندگی یک زن فرماندار است، آماده نمایش شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علیرضا جهانی‌فر درباره‌ی ساخت مستند «نازقلیچی» گفت: بانو نازقلیچی فرماندار بندر ترکمن بود و با توجه به این که من ساکن استان گلستان هستم، زمانی که وی به عنوان فرماندار انتخاب شد، به فکر ساخت مستندی از او افتادم.

این مستندساز ادامه داد: بعد از مدتی بانو نازقلیچی به عنوان معاون کاروان حجاج به سفر حج رفت و حادثه منا رخ داد. با شنیدن این خبر و به پیشنهاد یکی از دوستان طرح مستندی را آماده کردیم و سریع آن را به مرکز گسترش ارائه دادیم و مورد موافقت شورا قرار گرفت تا کار به این شکل ادامه یابد. این مستند به تازگی آماده نمایش شده و امیدوارم شرایط مناسبی برای اکران آن فراهم شود.

به گفته جهانی‌فر، مستند «نازقلیچی» زندگی مرجان نازقلیچی تنها فرماندار زن ترکمن را روایت می‌کند. او سومین فرماندار زن جمهوری اسلامی ایران بود. وی در سال ۱۳۸۱به عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن وارد وزارت کشور شد و از سال ۸۳ تا ۸۵ هم بخشدار مرکزی این شهرستان ‌بود.

عوامل تولید این مستند ۳۰ دقیقه‌ای عبارتند از: کارگردان، پژوهشگر و تهیه‌کننده: علیرضا جهانی‌فر، تصویربرداران: امین قزلسفلو، بهرام هاشمین، حجت محمدزاده، صدابردار: حمید فقفوری، تدوینگر: حمید فنایی، نویسنده گفتار متن: محمدحسین صفری، گوینده متن: سولگین قلیچ تقانی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها