نامزدهای سی وچهارمین دوره جوایز فیلم گویا با پیشتازی ساختههای «آلخاندرو آمنابار» و «پدرو آلمادوار» اعلام شد.به گزارش سینماسینما به نقل از ددلاین، درام «در جنگ» ساخته «الخاندرو آمنابار» سینماگر مطرح اسپانیایی با حضور در ۱۷ شاخه، بیشترین تعداد نامزدی جوایز سالانه گویا موسوم به اسکار سینمای اسپانیا را به نام خود ثبت کرد و فیلم «درد و شکوه» از «پدرو آلمادوار» نیز در ۱۶ شاخه شانس کسب جایزه دارد.
فیلم «در جنگ» که روایتگر جنگهای داخلی اسپانیاست پس از رونمایی در جشنواره فیلم تورنتو، تبدیل به سومین فیلم پرفروشترین سینمای اسپانیا در سال ۲۰۱۹ شد و تاکنون بیش از ۱۱.۳ میلیون دلار در گیشه فروخته است.
فیلم «درد و شکوه» با بازی «پنه لوپه کروز» و «آنتونیو باندراس» هم امسال نماینده سینمای اسپانیا در شاخه بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۰ است. این فیلم پس از نمایش در جشنواره کن توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را برای «باندراس» از این جشنواره به ارمغان بیاورد.
در شاخه بهترین فیلم جوایز گویا علاوه بر «در جنگ» و «درد و شکوه»، فیلمهای «دشمن» به کارگردانی «بنیتو زامبرانو»، «سنگر بیپایان» ساخته مشترک «ایتور آرگوی»، «ژان گورانو» و «خوزه ماری گوئنهگا» و «آتش خواهد آمد» از «الیور لاکس» نیز نامزد کسب جایزه هستند.
«آلمادوار»، «آمنابار»، «لاکس» و «ایتور آرگوی»، «ژان گورانو» و «خوزه ماری گوئنهگا» نیز نامزدهای شاخه بهترین کارگردانی این جوایز هستند.
نام «پنهلوپه کروز» و «خاویر باردم» نیز به ترتیب در میان نامزدهای شاخههای بهترین بازیگر زن و مرد برای بازی در فیلم «درد و شکوه» دیده میشود.
در شاخه بهترین فیلم اروپایی جوایز گویا ۲۰۲۰ نیز فیلم «مرز» ساخته علی عباسی سینماگر ایرانی در کنار «بینوایان» به کارگردانی «لاج لی»، «پرتره یک بانو در آتش» به کارگردانی «سلین سیاما» و «دیروز» از «دنی بوبل» رقابت میکند.
مراسم اعطای جوایز سی و چهارمین دوره جوایز سینمایی گویا روز ۲۵ ژانویه برگزار میشود. سال گذشته کمدی «قهرمانان» برنده جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





