دبیر شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما درباره اشتباه به وجود آمده درباره نامزدهای بهترین فیلم جشن، از حذف عنوان دو فیلم «نفس» و «برادرم خسرو» در این بخش خبر داد.
به گزارش سینماسینما، بعد از اعلام نامزدهای بخش بهترین فیلم نوزدهمین جشن خانه سینما، مشخص شد که با توجه به آیین نامه این جشن دو فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری به علت نامزد نشدن در بخش فیلمنامه یا کارگردانی امکان کاندیدا شدن در بخش بهترین فیلم را ندارند.
تورج منصوری، دبیر شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما درباره این اشتباه به وجود آمده در گفتگو با خبرآنلاین گفت: «صبح امروز با هیات رئیسه، هیات موسس و شورای سیاستگذاری جشن در این مورد جلسه داشتیم. موضوع از این قرار است که قرائت متفاوتی از آییننامه شده بود که این قرائت اصلاح شد.»
منصوری افزود: «ما برای توجیه مسئله ای نیامدیم و قصد نداریم همه چیز را از اول تنظیم کنیم و در این زمان اساسنامه را تغییر دهیم، این اشتباه پیش آمده نیز یک قرائت متفاوت بود که اصلاح شد.»
منصوری اظهار داشت: «با آقای غلامرضا موسوی به عنوان سرشاخه تهیهکنندگان هماهنگ کردیم و نامزدها در خروجی خانه سینما نوشته شد و الان هم آنجا هست. فیلم های «نفس» و «برادرم خسرو» هر دو تهیهکنندگان عزیزی دارند و تردیدی در ارزش کار آنان نداریم. حتی باید به دلیل اتفاق به وجود آمده از آقای محمدحسین قاسمی و سعید ملکان عزیز دلجویی کنیم.»
بر این اساس نامزدهای بخش بهترین فیلم جشن خانه سینما به این شرح است: «دختر» رضا میرکریمی، «رگ خواب» حمید نعمتاله، «فروشنده» اصغر فرهادی، «لانتوری» رضا درمیشیان و «ماجرای نیمروز» سید محمود رضوی.
دبیر شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما همچنین توضیح داد: «این دو فیلم بر اساس تطبیق آیین نامه جشن نمیتوانستند به عنوان کاندیدای بهترین لیست در نامزد باشند و پنج فیلم دیگری که بودند جای خودشان باقی ماندند. هفت فیلم به شکل رسمی اعلام شده بود که الان به جز این دو فیلم پنج فیلم دیگر جای خودشان باقی میمانند.»
منصوری همچنین در پایان درباره تغییر آییننامه در سالهای بعد گفت: «ما در این دوره در حال تمرین کار بزرگی هستیم که بدون استثنا همه کسانی که با سینما ارتباط دارند اصل آن را درست میدانند. ما سرگرم تدوین اساسنامهای هستیم که پیشنویس آن آماده شده است و در یکی دو سال آینده تصویب میشود. سعی خواهیم کرد حالا که دبیرخانه جشن ثابت شده است، برنامهریزی به درستی پیش برود و راهی بزنیم بین آنچه که قبلا بوده تا چیزی که قرار است در آینده پیش بیاید. طبیعی است که در این میان تفاوت قرائت و اختلاف قرائت به وجود آید، اما تلاش میکنیم ریشههای این تفاوت قرائت را پیدا و آن را حل کنیم.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





