مستند «دوربین فرانسوی» به کارگردانی اردوان زینی سوق و تهیهکنندگی مشترک کیوان کثیریان و اردوان زینی سوق، در بخش بهترین مستند کوتاه و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم World Music & Independent شد.
به گزارش سینماسینما، شانزدهمین دوره جشنواره فیلم World Music & Independent ماه می ۲۰۲۵ در آمریکا برگزار میشود.
عوامل مستند «دوربین فرانسوی» عبارتند از: طراح و کارگردان: اردوان زینی سوق، تهیهکنندگان: کیوان کثیریان و اردوان زینی سوق، مجری طرح: گلاره عباسی، تدوین: احسان شادمانی، فیلمبردار: وکیل زعفرانی، صدابردار علیرضا نویننژاد و محمدحسن شریعتی، صداگذار: احسان افشاریان، اصلاح رنگ: حسام رحمانی، عکاس: اسحاق آقایی، مترجم: فریبا جمور، طراح پوستر: مرتضی آکوچکیان، محصول موسسه فرهنگی هنری هفت رخ معاصر.
پخش بین المللی این فیلم برعهده الهه گودرزی (مینروافیلم) است.
مستند «دوربین فرانسوی» پیش از این دیپلم افتخار بیست و دومین جشنواره ONE SHOT International Short Film Festival ارمنستان و جایزه طلا جشنواره Terres اسپانیا را دریافت کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- دوربین فرانسوی در جشنواره مستند کانادا
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی»
- برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند/ «چگونه رابطه داشته باشیم»، برنده جایزه اصلی
- معرفی برندگان ۲ بخش جشنواره کن
- جشنواره کن با فیلم «ژان دو باری» افتتاح شد/ استقبال فرانسویها از جانی دپ
- نمایشنامهخوانی در سه شب متوالی؛ «چُلاقِ آینیشمان» در تماشاخانه استاد انتظامی خوانده میشود
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- از محمدرضا اصلانی تا صادق زیباکلام در یک مستند اجتماعی/ «دوربین فرانسوی» آماده نمایش شد
- نگاهی به مستند پندوم / سخاوتمندی فقرا یا رذالت های اجتماعی
- اردوان زینی سوق: با «پندوم» سعی کردم در نگاه مردم تاثیرگذار باشم
- نگاهی به مستند «پندوم» / انتقاد و انتخاب
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





