بیش از ۵۰ مستندساز با امضای نامهای مشترک از محمدآفریده حمایت کردند.
به گزارش سینما سینما وبه نقل از ایلنا ؛ متن نامه حمایتی مستندسازان از محمد آفریده به شرح زیر است:
بسمه تعالی
از کسی حرف میزنیم که حضور و پویایی طیف گستردهای از نسل جوان و متعهد سینمای امروز ایران مدیون اعتماد اوست، از کسی حرف میزنیم که شمار تولیدات یگانه و درخشانش گنجینهٔ ارزشمندی است که راهنمای فرزندانمان در سالهای آتی است، از کسی حرف میزنیم که ریشهاش در انقلاب ۵۷ آبدیده شد، قامتش در دفاع مقدس تنومند و اعتقاد و اندیشهاش در سالهای پس از آن در فرهنگ این بوم گسترش یافت.
اما چه سود؛
جایی که جهل نابخردانش یادگاران امام راحل را نیز در امان نگذاشته و ارزشها و دستاوردهای آن بزرگمرد را به نفع خود مصادره کرده و مفاهیم اصیل آن را در ذهن کجاندیش خویش تفسیر میکند، تنها میتوان دستان هنرمندی چون محمد آفریده را به گرمی فشرد و به ایستادگی و مردانگیاش در این مسیر ناهموار غبطه خورد.
اسامی امضاکنندگان به شرح زیر است:
رمضانزاده، پژمان مظاهریپور، بابک بهداد، داریوش یاری، محسن استاد علی، نسرین عبدی، مرجان ریاحی، مرضیه ریاحی، جواد توانا، امیر توده روستا، مصطفی شیری، محمود رحمانی، حسن نقاشی، مهدی اسدی، حمید نجفی راد، مهدی قربانپور، مینا مشهدی، محمد صادق جعفری، فرید دغاغله، محمدرضا فر طوسی، محمد جعفری، آذر محرابی، مهرداد زاهدیان ،امیر علی اعلایی، رویا مجدنیا،پناه بر خدا رضایی، هادی آفریده، حمید اکبری، یاسر خیر، محسن سخا، محمد کارت، مهدی باقری، بهروز ملبوس باف، سید مرتضی جذاب، امینپور برقی، بهاره للهی، حسن رشید قامت، ابوالفضل کریمی اصل، فرود عوضپور، سید جواد میر هاشمی، بهمن دادفر، کاوه سجادی حسینی، مرجان اشرفیزاده، مهدی نادری ،فرهنگ آدمیت ،علی شاهیده ،ایرج سالاروند، علی رضوانی، عارف نامور،علی نجفی، سید غلامرضا نعمتپور،محمدرضا جهان پناه،مریم اورنگ ،نوید صولتی ،میثم صمدی ،جمال اسکویی، هومن ربیعی، عماد خدابخش، امید عبد الهی، فرشید آذری، امین بیگی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- تولید «بازمانده» برای شبکه نمایش خانگی
- سینمای مستند، رسانه ای اثرگذار اما مظلوم
- فیلم کمال تبریزی در جشنواره شانگهای به نمایش درمیآید
- با خدا می رقصم/ یادداشت محمد آفریده درباره هوشنگ میرزایی
- «دستانداز» کمال تبریزی در صف اکران
- گزارشی از چگونگی ادامه مسیر تولید در سینما/ موج نو در راه است یا ورشکستگی؟
- خبرهایی از «دستانداز» به کارگردانی کمال تبریزی
- اولین تصویر از «دست انداز» کمال تبریزی منتشر شد
- محمد آفریده :حقیقتا عرصه فرهنگ به حال خود رها شده است
- موافقت شورای ساخت با سه فیلم نامه / کمال تبریزی «در کمال بیشعوری» را میسازد
- محمد آفریده مشاور کارگردانان سینمای مستند شد
- یادداشت محمد آفریده درباره عزیز الله حمید نژاد به بهانه نمایش بانوی عمارت از تلویزیون
- تصویر دیده نشده و جالبی از ابراهیم حاتمی کیا و محمد آفریده در سال ۵۸
- روایت محمد آفریده از خاطراتش با خاچیکیان :دوستانم به من می گویند :حزب اللهی ارامنه !
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





