سیدمحمد امامی در نامهای به منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما درخواستهایی را مطرح کرده است .
وی در بخشی از نامهاش اینگونه نوشته: از آنرو که پرونده مالی مجموعه «شهرزاد» توسط معتبرترین کارشناسان درحال حسابرسی است، نظر به مسئله مهم شفافیت که زُداینده فساد از سایر دستگاهها، نهادها و سازمانها اعم از دولتی و خصوصی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی است، خواهشمندم با حضور نمایندگان خانه سینما و نیز حسابرسان رسمی و مقبول آن نهاد صنفی، تمام تولیدات مربوط به بنده – از «شاهگوش» و «شهرزاد» تا سایر آثار سینمایی- (ابد و یک روز، مغزهای کوچک زنگزده، شبی که ماه کامل شد، خوک، مصادره و…) که تمام یا بخشی از سرمایه و مالکیت آنها از آنِ اینجانب بوده است، به دقت حسابرسی و نتایج آن در رسانهها منتشر شود.
امامی در بخش دیگری از نامه خود به شاهسواری، از دیگر سرمایهگذاران نیز برای شفافیت دعوت کرده و اعلام کرده در صورت آمادگی و پذیرش سایر تهیهکنندگان و سرمایهگذاران آثار سینمایی و شبکهخانگی، او نیز حاضر است در بستری واحد و یکسان، رقم تمامی دستمزدها و قراردادها را منتشر کند تا در سایه این اقدام صنفی، سایر هزینهها و درآمدهای حاصل از تولید و فروش تمامی آثار در معرض قضاوت عموم قرار گیرد.
منیژه حکمت که پس از نامه جمعی از سینماگران برای مرخصی امامی، او را مورد حمله قرار داده بود، موضوع بخش دیگری از درخواست امامی است. او نوشته است: در راستای ایجاد شفافیت، فیلم سینمایی «شهر موشهای ۲» به تهیهکنندگی خانم منیژه حکمت مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد و نوشته است: تا به قول ایشان یکبار برای همیشه روشن شود که پول کثیف از کجا و چگونه به سینمای این کهن مرز و بوم ورود پیدا کرده است.
این درخواست امامی گرچه اتهامی را به کسی وارد نکرده و در قالب سوال است، اما باب جدیدی را میگشاید تا منیژه حکمت هم منبع مالی شهر موشهای۲ را اعلام کند.
پس از اتهاماتی که به امامی وارد شد، برخی از بازیگرانی که با او در پروژههایی مانند شهرزاد همکاری داشتند نیز مورد حمله و اتهام قرار گرفتند. چرا که ماجرایی با عنوان وامهای کلان او برای ساخت برخی مجموعهها و سوء استفاده از بیتالمال برای پرداخت دستمزد بازیگران مطرح شد. حالا این سرمایهگذار سینما درخواست کرده است برای حفظ حرمت و صیانت از حقوق مادی و معنوی هنرمندان و سینماگرانی که بهواسطه همکاری با او مورد تهمت و افترا قرار گرفتند، بررسی شود که کدامیک از پروژههایش به واسطه اخذ تسهیلات از بانک سرمایه یا هر بانک یا موسسه دیگری تهیه شده است تا چنانچه به استناد گزارش نهایی حسابرسی کارشناسان ذرهای پول مشکوک در آثار مرتبط با او وجود داشت، اولین مدعی آن خانه سینما باشد.
سید محمد امامی در بخش دیگری از نامهاش خواسته در راستای شفاف سازی و اعلام آمادگی او، دیگر تهیهکنندگان و سرمایهگذاران نیز این کار را انجام دهند تا مقایسهای در زمینه اعداد و ارقام دستمزدهای پرداختی و سایر هزینههای پروژههای او با دیگر پروژههای مشابه سینمایی و شبکهخانگی، تدوین و منتشر شود.
فارغ از هر حکمی که دادگاه درباره امامی بدهد و همه باید به آن تن بدهند، نامه امامی به منوچهر شاهسواری، به نوعی دعوت و درخواست از خانه سینما است تا بقیه تهیهکنندگان و سرمایهگذاران را نیز ملزم به شفافیت کند و دامن سینما را حرف و حدیثها و فسادهای احتمالی پاک کند و حالا باید دید عکسالعمل خانهسینما و سینماگران بویژه سرمایهگذاران در برابر این نامه چیست؟
منبع: ایرنا پلاس

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصویر منوچهر شاهسواری و بهرام دهقانی، ۲۹ سال پیش
- در نشست خبری جشنواره فیلم فجر مطرح شد؛ جشنواره نباید محل تنبیه کسی قرار گیرد/ سیمرغ اقتباسی باز میگردد؟
- هیچی ازش نمونده جز یه سایه*
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۹ فیلمنامه صادر شد
- هفت نکته از جشنواره ۴۳ فیلم فجر/فیلمسازی به مثابه شغل کارمندی
- ناگفته های منوچهر شاهسواری از سریال در پناه تو
- بلاگرهای سینمایی، بلایی سینمایی
- فوت «اشرف سادات» فیلمهای داودنژاد/ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوبی درگذشت
- فوت بازیگر «هری پاتر» و «دکتر هو»/ سایمون فیشر-بکر درگذشت
- همراه اول و وزارت نفت برای هوشمندسازی صنعت نفت و گاز تفاهمنامه امضا کردند
- همراه اول و دانشگاه علموفرهنگ تفاهمنامه همکاری امضا کردند
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم