«جشنواره فیلم جنایت و مکافات استانبول» برگزیده اصلی خود را شناخت؛
«نامو» برنده ترازوی طلایی شد.
به گزارش سینماسینم، دهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «جنایت و مکافات» استانبول در حالی پایان یافت که فیلم ایرانی «نامو» به تهیه کنندگی مستانه مهاجر و کارگردانی نادر ساعی ور، «ترازوی طلایی» این جشنواره را از آن خود کرد. ترازوی طلایی برترین جایزه جشنواره جنایت و مکافات است که توسط هیات دوران به بهترین فیلم جشنواره اهدا می شود.
دهمین دوره جشنواره جهانی فیلم «جنایت و مکافات» ۲۰ تا ۲۶ نوامبر در شهراستانبول ترکیه برگزار شد و فیلم «نامو» از ایران بعنوان یکی از آثار بخش رقابتی فیلم بلند سینمایی در این جشنواره اکران شد و جایزه بزرگ بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کرد.
هدف از برگزاری این جشنواره نمایش سوژههای جنایی، مکافات و عدالت در قالب سینما جهت نقد و بررسی آنها در راستای توسعه و ارتقای فهم از حقوق بشر، همبستگی و دموکراسی در جامعه است.
فیلم «نامو» (بیگانه) به تهیه کنندگی مستانه مهاجر و به سرمایه گذاری نوید محمدزاده و پژمان بازغی تولید شده است. بختیار پنجهای، سویل شیرگیر، نادر مهدیلو، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده، فیروز عاقلی و تارا آقاجانی بازیگران این فیلم هستند.
پخش این فیلم توسط شرکت آرت هود اینترتیمنت انجام میشود.
سایر عوامل فیلم «نامو» (بیگانه) عبارتند از مدیر فیلمبرداری: وحید بیوته، صدابردار: عبدالرضا حیدری، صداگذار: حسین قورچیان، مدیرتولید: سامان ایرانزاده، دستیار کارگردان: امیر اطمینان، مدیر روابط عمومی: علی پاکزاد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی؛ مستانه مهاجر و علی اوجی در جشنواره شهر مدیر شدند
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- جشنواره سوئدی میزبان فیلمساز ایرانی
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- یک جایزه بینالمللی برای سینمای ایران/ مستانه مهاجر؛ بهترین تدوینگر جشنواره بغاز
- یادبود عباس کیارستمی در «شکوه سینما»/ بیلگه جیلان: کیارستمی روشِ فیلم ساختن را دگرگون کرد
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- «بیگانه- رومولوس»؛ فیلمی که معادلات را در آینده بهم میزند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





