نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی رئیس سازمان صداوسیما به موضوع اهانت به قوم کرد در یکی از برنامه های تلویزیون شد.
به گزارش سینماسینما، کمال حسینی پور نماینده سردشت و پیرانشهر در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس خطاب به رئیس سازمان صداوسیما گفت: کردها از اصیل ترین و قدیمی ترین اقوام ایرانی هستند چرا در رسانه ملی که از بیت المال تأمین اعتبار می شود هر روز به اقوام اصیل ایرانی کرد، لر، آذری، ترکمن و بلوچ توهین می شود؟ چرا اجازه می دهید در برنامه های صداوسیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟
وی افزود: مگر مقام معظم رهبری بارها نگفتند که توهین به اقوام و مذاهب رسمی کشور خط قرمز نظام است. چرا به توصیه های حکیمانه رهبری عمل نمی کنید؟ چطور اجازه می دهید به فرهنگ اصیل ایرانی توهین شود؟ لباس کردی لباس غیرت، شهامت و مردانگی است و ما نمایندگان کرد به هیچ فردی اجازه توهین نمی دهیم.
حسین پور اضافه کرد: لازم است در انتخاب مجریان و مهمانان برنامه های صداوسیما دقت کنید و از مردم غیور و انقلابی کرد معذرت خواهی کنید.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در تذکری خطاب به اردکانیان وزیر نیرو گفت: مردم سردشت و پیرانشهر برای آب شرب خود هم با مشکل مواجه هستند. مگر مردم نجیب این شهرستان ها ایرانی نیستند؟ مگر سال ها مرزداری نکرده اند؟
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مگر وضع معیشت مردم را نمی دانید؟ آیا مردم نجیب ایران لایق چنین معیشتی هستند؟ قیمت کالاهای اساسی هر روز در حال افزایش است. ارز ۴۲۰۰ تومانی کجاست؟ نواسانات بورس مردم را سرگردان کرده و کسی نمی تواند برنامه ریزی کند.
نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: هیچ کس، هیچ گروه و هیچ رسانه ای حق اهانت به قوم اصیل ایرانی را ندارد. کردهای با غیرت افتخار ایران و انقلاب اسلامی هستند. از آقای علیعسگری می خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





