نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی رئیس سازمان صداوسیما به موضوع اهانت به قوم کرد در یکی از برنامه های تلویزیون شد.
به گزارش سینماسینما، کمال حسینی پور نماینده سردشت و پیرانشهر در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس خطاب به رئیس سازمان صداوسیما گفت: کردها از اصیل ترین و قدیمی ترین اقوام ایرانی هستند چرا در رسانه ملی که از بیت المال تأمین اعتبار می شود هر روز به اقوام اصیل ایرانی کرد، لر، آذری، ترکمن و بلوچ توهین می شود؟ چرا اجازه می دهید در برنامه های صداوسیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟
وی افزود: مگر مقام معظم رهبری بارها نگفتند که توهین به اقوام و مذاهب رسمی کشور خط قرمز نظام است. چرا به توصیه های حکیمانه رهبری عمل نمی کنید؟ چطور اجازه می دهید به فرهنگ اصیل ایرانی توهین شود؟ لباس کردی لباس غیرت، شهامت و مردانگی است و ما نمایندگان کرد به هیچ فردی اجازه توهین نمی دهیم.
حسین پور اضافه کرد: لازم است در انتخاب مجریان و مهمانان برنامه های صداوسیما دقت کنید و از مردم غیور و انقلابی کرد معذرت خواهی کنید.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در تذکری خطاب به اردکانیان وزیر نیرو گفت: مردم سردشت و پیرانشهر برای آب شرب خود هم با مشکل مواجه هستند. مگر مردم نجیب این شهرستان ها ایرانی نیستند؟ مگر سال ها مرزداری نکرده اند؟
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مگر وضع معیشت مردم را نمی دانید؟ آیا مردم نجیب ایران لایق چنین معیشتی هستند؟ قیمت کالاهای اساسی هر روز در حال افزایش است. ارز ۴۲۰۰ تومانی کجاست؟ نواسانات بورس مردم را سرگردان کرده و کسی نمی تواند برنامه ریزی کند.
نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: هیچ کس، هیچ گروه و هیچ رسانه ای حق اهانت به قوم اصیل ایرانی را ندارد. کردهای با غیرت افتخار ایران و انقلاب اسلامی هستند. از آقای علیعسگری می خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





