نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اختلاف میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما بر سر شبکه نمایش خانگی، گفت: در این رابطه استعلاماتی دارد شکل میگیرد و قرار است به صورت شفاف نظر مقام معظم رهبری را جویا شویم و پس از اطلاع از نظر ایشان آییننامهها را بنویسیم.
به گزارش سینماسینما ،غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی دو دیدگاه وجود دارد. یک دیدگاه این است که با توجه به مستندات صداوسیما مسئولیت ساترا با سازمان صداوسیماست. اما از آنجا که مجوزها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر میکند این مساله نیاز به تامل بیشتری دارد.
وی با اشاره به نشستی که کمیسیون فرهنگی با فعالان حوزه سینما، نمایش و موسیقی داشته است، افزود: یکی از بحثهای جدیمان همین موضوع بود. قرار شد بعد از ماه مبارک رمضان نشستهایمان را ادامه بدهیم. نظرات تخصصی کمیسیون فرهنگی برای مجلس بسیار حائز اهمیت است.
شتابزده تصمیم نمیگیریم
منتظری تاکید کرد: نمیشود با سرعت راجع به این موضوع تصمیمگیری کرد و این مساله نیاز به توقف و دقت و دوراندیشی دارد. در کمیسیون فرهنگی نگاهمان این است که شتاب زده تصمیم نگیریم. چون پرسشهای فراوانی وجود دارد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به استعلاماتی که دارد انجام میشود اظهار داشت: نظر دوستان این است که به صورت شفاف نظر مقام معظم رهبری را جویا شویم. چون دوستان ما در صداوسیما به سخنرانی مقام معظم رهبری استناد میکنند. باید پاسخ استعلاممان را بگیریم. اگر رهبری به صورت شفاف و صریح تایید کنند که شبکه نمایش خانگی زیر نظر صداوسیما باشد کار تمام شده است. چون فرمایش ایشان فصل الخطاب است و در این صورت باید آیین نامهها را بنویسیم.
منتظری با بیان این که نظر کمیسیون این است که در این بخش تجدید نظری شکل بگیرد، گفت: در شبکه نمایش خانگی هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم صداوسیما سهم دارد و مسئولیت اصلیاش با صداوسیماست. این دو مجموعه باید زیر یک سقف بنشینند و آسیبشناسی از وضعیت موجود داشته باشند. باید تلاش کنیم با تدوین آیین نامه درست به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم.
وی با تاکید بر این که نباید احساسی تصمیم بگیریم، افزود: من در این رابطه تا به حال گفتوگوی رسانهای نداشتم که حاشیهای ایجاد نشود. برای تولید کننده ما همه چیز باید قابل پیش بینی باشد. چون پیش بینی پذیری اعتماد میآورد و اگر در جاده تردید حرکت کنیم نمی توانیم به نتیجه برسیم. اگر پس از مدتی به این نتیجه برسیم که قانون اشکالاتی دارد آن قانون باید اصلاح بشود و ما برای اصلاحش داریم تلاش می کنیم.
به گزارش ایرنا، ضیا هاشمی، تهیه کننده سینما هفته گذشته در مراسم دیدار هنرمندان با رئیس جمهور به دخالت نابجای سازمان ساترای صدا وسیما در تولید نمایش های خانگی اشاره کرد .
ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
- درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما از پلتفرمها
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





