در جدیدترین نظرسنجی سایت معتبر آوارد واچ، فیلم نفس نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۸ در میان شانزده اثر برگزیده برای جایزه اسکار در رده دهم قرار دارد و از این منظر دارای شانس بسیاری برای کسب جایزه اسکار است.
به گزارش سینماسینما، پایگاه خبری Awards Watch که در حوزه جایزه های سینمایی و به ویژه اسکار و گلدن گلوب فعالیت دارد، در آخرین بررسی خود درباره ۹۲ فیلم ارائه شده به جایزه اسکار خارجی، نظرسنجی از ده کارشناس درباره ۹۲ فیلم داشته که شانزده فیلم دارای امتیاز و شانس بیش تری از طرف این کارشناسان داشته که فیلم “نفس” در جایگاه دهمین فیلم در میان ۹۲ فیلم قرار گرفته است.
فیلم “فاکس تروت” از طرف رژیم صهیونیستی در جایگاه اول قرار دارد و سونی پیکچرز کلاسیک پخش آمریکای آن را به عهده دارد و نکته جالب آنکه این رژیم تاکنون ۵۰ بار فیلم به بخش اسکار خارجی ارائه کرده که ده بار نامزد شده و هیچ جایزه ای دریافت نداشته و بزرگ ترین بازنده جایزه اسکار خارجی است.
فیلم “بی عشق” ساخته آندری ژویاگینتسف در جایگاه دوم قرار گرفته، توسط سونی پیکچرز کلاسیک در آمریکا پخش می شود و بیست و پنجمین فیلم ارائه شده از طرف روسیه به اسکار خارجی است که تاکنون شش نامزدی و یک جایزه اسکار برای این کشور به همراه داشته است. فیلم فرانسوی “نبض در هر دقیقه” ساخته رابین کامپیو که توسط آرکارد پخش می شود در جای سوم و “ابتدا، آنها پدرم را کشتند” ساخته آنجلینا جولی و نماینده کامبوج در جای چهارم است.
از میان ۹۲ کارگردان امسال اسکار خارجی، ۲۵ فیلمساز زن قرار دارند و تنها ۱۹ فیلم از ۹۲ فبلم دارای پخش کننده آمریکایی اند.
منبع: سینه ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





