یک نوجوان محکوم به اعدام که در مستند سینمایی «خط باریک قرمز» بازی کرده بود، از حکم اعدام نجات یافت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی فیلم، فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی «خط باریک قرمز» با اشاره به روایت مستندگونه این فیلم از تعدادی مجرم نوجوان در کانون اصلاح و تربیت گفت: یکی از بچههایی که در این فیلم همکاری کرد و به لحاظ روحی روی او کار درمانی شده بود، به دلیل اتهام به قتل، به قصاص محکوم شده بود و حالا نجات فیزیکی هم برای او اتفاق افتاد. او که سنش از ۱۸ سال رد شده، برای گرفتن رضایت باید مبلغ زیادی پرداخت میکرد و اگر این پول فراهم نمیشد قطعا قصاص اجرا میشد.
وی افزود: خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده و کمکها با تامین مبلغ ریالی مورد نظر برای خانواده مقتول، رضایت یکی از آنها کامل جلب شده است و حکم اعدام از گردن میلاد برداشته شد و تا به حال نیز بیش از ۵۰درصد از مبلغ درخواستی شاکی دوم هم تأمین شده و حالا بازیگر «خط باریک قرمز» از حکم اعدام نجات یافت.
گفتنی است بر اساس پروانه نمایش این فیلم، تماشای مستند سینمایی «خط باریک قرمز» به گروه سنی زیر ۱۲ سال، توصیه نمیشود.
این فیلم بر مبنای تئوری تأثیر سایکودرام بر کاهش خشونت و تأثیرات مثبت آن بر تغییر شخصیت افراد بزهکار و مجرم طراحی شده که با نتیجهای درخشان به یک پایانبندی رسیده است.
«خط باریک قرمز» تاکنون موفق به دریافت جوایزی چون بهترین فیلم هنرو تجربه در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، بهترین فیلم با موضوع آسیبهای اجتماعی در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، بهترین فیلمبرداری در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت و نیز جایزه ویژه سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت شده است.
همچنین این فیلم به عنوان اولین مستند جایزه نتپک را در سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر دریافت کرد.
این اثر پیشتر نامزد نهایی بهترین فیلم در یازدهمین دوره آسیاپاسیفیک استرالیا و نامزد بهترین مستند سال در جشن خانه سینما شده بود.
عوامل این مستند سینمایی عبارتند از:
پژوهش، نویسنده و کارگردان: فرزاد خوشدست، با حضور: توماج دانش بهزادی- فرهاد اصلانی- هنگامه قاضیانی- امیر دژاکام- افشین هاشمی- آرش آبسالان- یاسرخاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، تهیه کنندگان: نگار اسکندرفر، فرزاد خوشدست- فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی با همکاری فرزین خسروشاهی، تدوین: آرش زاهدی اصل، صدابردار: محمود کاشانی، صداگذاران: بهروز شهامت- شاهین خاکپور، موسیقی: صبا ندایی، طراح صحنه ودکور: محمدرضا موحدی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: محمدرضا عباسی، اتالوناژ: کامران سحرخیز- فربد جلالی، تروکاژ: احمد رضایی راد- نازنین رفاهی، عکاس: ارسلان امانتی، دستیارکارگردان و برنامه ریز: محسن بنی هاشمی، مدیر تولید و مجری طرح: دُری رضایی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- مصاحبه تصویری اختصاصی سینماسینما با فرزاد خوشدست به بهانه اکران آنلاین مستند «خط باریک قرمز» (بخش اول)/ مخاطب فرهنگی ما کم شده است
- روایت دکتر پور حسین از مستند خط باریک قرمز فرزاد خوشدست
- بستههای انگیزشیِ زندانبان/ نگاهی به فیلم «خط باریک قرمز»
- هیجانزدگی در مواجهه با سوژه/ نگاهی به فیلم مستند «خط باریک قرمز»
- تلاشی برای درگیر کردن مستقیم هنر با تربیت انسانی!/ نگاهی به «خط باریک قرمز»
- فیلمی مهم که قانونگذاران و مسوولان باید ببینند/ نگاهی به فیلم «خط باریک قرمز»
- گفتوگو با کارگردان «خط باریک قرمز»/ سینما میتواند مثل یک پتو روی یک کارتن خواب باشد!
- رونمایی از تیزر «خط باریک قرمز با صدای سارا بهرامی + ویدئو
- بازیگر «خط باریک قرمز» از زندان آزاد شد
- اعتراض کارگردان خط باریک قرمز به بخش اطلاعرسانی جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره مستند سینما حقیقت برگزار شد/ بیشترین جوایز برای «جایی برای فرشتهها نیست» و «خط باریک قرمز»
- «خط باریک قرمز» به جمع مستندهای محبوب مخاطبان «سینماحقیقت» اضافه شد
- “خط باریک قرمز” به جشنواره جهانی بوسان راه یافت
- ناگفتههای بازیگری زیر سایه اعدام/ «من یک اشتباه کردم، میدانم و میخواهم بخشیده شوم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





