علیرضا زرین دست معتقد است که جشنواره فیلم فجر انگیزه فیلمسازان جوان را بالا می برد و رقابتی که در بین آنها بوجود می آید موجب می شود تا فیلم های بهتری بسازند.
به گزارش سینماسینما، علیرضا زرین دست در مورد روند برگزاری جشنواره امسال گفت: قضاوت درباره جشنواره هنوز زود است باید چند روز از جشنواره بگذرد تا بتوان در این مورد قضاوت کرد .
وی در ادامه افزود: در سالهای اخیر مشکلات اقتصادی موجب شده فیلمنامه های خوبی نوشته نشود و اکثر آثار کپی و الگوبرداری از فیلم های غربی باشد و متاسفانه تعداد این نوع فیلم ها در سالهای اخیر زیاد شده که بسیار آزار دهنده است.
زرین دست درباره پیش بینی اش از فیلم های حاضر در جشنواره امسال و کیفیت آنها گفت: با توجه به فیلمسازانی که امسال در جشنواره حضور دارند پیش بینی می کنم چند فیلم دیدنی در میان فیلم های جشنواره حضور داشته باشد .
علیرضا زرین دست ادامه داد: جشنواره می تواند به فیلمسازان جوان کمک کند و به آنها انگیزه دهد تا با هم رقابت کنند و در سال های آینده فیلم های با کیفیتی بسازند. البته باید یادآوری کنم که در سال های اخیر فیلم های خوبی از فیلمسازان جوان دیده ایم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- داریوش فرهنگ: زرین دست بهترین فیلمبردار فنی سینمای ایران است
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- اصالت
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- علیرضا زرین دست: مهمترین عنصر در فیلمبرداری پژوهش است
- علیرضا زرین دست مطرح کرد/ برای زنده ماندن سینما مجبور به برگزاری آنلاین جشنوارهها هستیم
- عباس کیارستمی در عکسی دیده نشده از پشت صحنه فیلم “گزارش”
- علیرضا زریندست: در ماجرای پولهای کثیف، دیوار هنرمندان از همه کوتاهتر است
- علیرضا زریندست: جشنواره فیلم فجر در مدیریت بخشهای مختلف کمی ضعیف عمل کرده است
- روایت علیرضا زریندست از تاثیر منفی مشکلات اقتصادی/ مجبور شدم پای خودم را اره کنم
- تجلیل از علیرضا زریندست در جشن تصویر سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





