نسخه تصویری مسترکلاس «هانا پولاک» نامزد دریافت جایزه اسکار با عنوان «مستندسازی در شرایط بحران» امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشتماه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، «هانا پولاک» فیلمبردار، کارگردان و تهیهکننده لهستانی که با مستند کوتاه «بچههای لنینگرادسکی» نامزد جایزه اسکار و جایزه بفتا شده است، در چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» مستر کلاس مجازی با عنوان «مستندسازی در شرایط بحران» برگزار کرد.
«پولاک» در بخشی از این کارگاه میگوید: «اگر در موقعیتهای بحرانی فیلمسازی کنید باید کرامت انسانها را ببینید، باید از آن محافظت کنید، زیبایی آن را نشان دهید. بله، چیزهای زشت و سیاه را هم ثبت کنید، چون بخشی از واقعیت است.
اما نمیخواهید که تمام فیلمتان سیاه باشد، نمیخواهید تمام فیلمتان درباره رنج باشد، نمیخواهید از این آدمها قربانیان کامل بسازید. میخواهید آن لحظه باارزشی را هم پیدا کنید که آدمها میخندند شوخی میکنند، وقتی درباره رؤیاهایشان حرف میزنند وقتی از خودشان مراقبت میکنند.
پس اگر این تنوع زندگی را ثبت کنید، که واقعیت هم دارد افرادی که چنین سختیهایی را از سر گذراندهاند دلسوزی خیلی بیشتری دارند، تحمل خیلی بیشتری دارند، خیلی مهربانترند، درک بیشتری دارند، بامحبتترند، ارزش زندگی را میدانند خیلی بابت چیزهایی که به آنها میدهید ممنون میشوند. پس در هنگام ساختن فیلمتان، باید چشمهایتان باز باشد.»
علاقهمندان به سینمای مستند میتوانند نسخه تصویری این مسترکلاس را در سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربیdefc.ir و در بخش کارگاهها و در سایت آپارات تماشا کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





