
«نشانی تا کلید» عنوان ویژه برنامه شبکه چهار سیما است که در ایام الله دهه فجر به وری آنتن می رود.
به گزارش سینماسینما وبه نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما: «نشانی تا کلید» به تهیه کنندگی و کارگردانی امید داوری در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه ای در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تهیه و تولید می شود و به بررسی آثار هنری مرتبط با انقلاب اسلامی می پردازد.
داوری در خصوص این برنامه گفت: در «نشانی تا کلید» با هنرمندان بزرگی که در طول چهار دهه انقلاب اسلامی فعالیت هنری داشته اند گفتگو می کنیم.
داوری گفت: این یک ویژه برنامه گفتگو محور است که در هر قسمت با هنرمندان یک رشته هنری همچون تئاتر، سینما، خوشنویسی،دیوارنگاری، گرافیک و نقاشی گفتگو و تاثیر انقلاب اسلامی را در این رشته ها بررسی می کنیم.
وی به برخی از هنرمندان این برنامه اشاره کرد و گفت: در خصوص هنر تئاتر، دو منتقد روزبه حسینی و رضا آشفته در خصوص فعالیت های تئاتری زنده یاد محمود استادمحمد نمایشنامهنویس، کارگردان و بازیگر تئاتر ایرانی گفتگو می کنند. در خصوص سینما دکتر رامتین شهبازی با مدیر عامل خانه سینما، منوچهر شاهسواری به گفتگوی می پردازد. در قسمت انیمیشن دکتر کیارش زندی با احمد عربانی صحبت می کند.
داوری افزود: کیخسرو خروش چهره ماندگار هنر، استاد ارشد خوشنویسی ایران که اولین پرتره او از امام خمینی (ره) در کتاب های درسی منتشر شده است هنرمند دیگری است که در بخش خوشنویسی با او گفتگو می شود.
داوری در خصوص آیتم های برنامه گفت: در این برنامه ۵۰ دقیقه ای در میان گفتگوی هنرمندان، میان برنامه های مختلفی از آثار هنرمندان مرتبط با موضوع بحث پخش می شود.
تهیه کننده وکارگردان «نشانی تا کلید» در انتها گفت:تولید این ویژه برنامه سیزده قسمتی به پایان رسیده است و هم اکنون مراحل تدوین را سپری می کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- «رامتین شهبازی» دبیر هشتمین دوره انتخاب بهترین کتاب سینمایی سال
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- تصویر منوچهر شاهسواری و بهرام دهقانی، ۲۹ سال پیش
- در نشست خبری جشنواره فیلم فجر مطرح شد؛ جشنواره نباید محل تنبیه کسی قرار گیرد/ سیمرغ اقتباسی باز میگردد؟
- هیچی ازش نمونده جز یه سایه*
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- داوران هفتمین آیین نوشتار سینمای ایران معرفی شدند
- آثار تجربی راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- در موزه سینمای ایران مطرح شد: سینمای دانش بنیان نیاز جدی امروز کشور است
- واکنش اتحادیه تهیهکنندگان سینما به اظهارات تهیهکننده خالتور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





