کارگردان فیلم سینمایی «کشتارگاه» ضمن گلایه ضمنی از پذیرش فیلم چهارمش در بخش «نگاه نو» از اجرای سلیقهای آییننامه جشنواره برای فیلمسازان مطرح، انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم سینمایی کشتارگاه به کارگردانی عباس امینی ظهر امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور سحر عصر آزاد، منتقد، کارگردان و عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
در ابتدای این نشست عباس امینی کارگردان این فیلم گفت: در کار قبلی تصمیم گرفتیم فیلم موضوع اجتماعی داشته باشد، در این میان دلار موضوع روز بود و تصمیم گرفتیم این سوژه را انتخاب کنیم.
امینی ادامه داد: البته میدانیم مجرای دلار در ایران دولتی است، به همین دلیل تصمیم گرفتم درباره دلارهای خرد، فیلم بسازیم و در این زمینه تحقیقات لازم انجام شد و به مسئله قاچاق گوشت رسیدیم.
جواد نوروز بیگی نیز درباره اکران فیلم بیان کرد: در مرحله فیلمبرداری قرارداد اکران را با یکی از شرکت های پخش بستیم و برای اکران خوب برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم. درباره علت ساخت این فیلم باید بگویم قصه فیلم را دوست داشتم.
عباس امینی در ادامه این نشست گفت: در کنار بازیگران حرفه ای این فیلم از جمله باران کوثری، حسن پورشیرازی، امیرحسین فتحی و مانی حقیقی این فیلم ساخته شد. به فروش هم فکر کردم. در واقع هر کارگردانی به دنبال دیده شدن فیلم خود است و من از ابتدا تا انتها به مخاطب فکر می کنم و می خواهم در هر سنی فیلمم را دوست داشته باشند.
باران کوثری در واکنش به انتقادها از اینکه چرا از بازیگران چهره در فیلمهای هنری استفاده میشود، گفت: نگاه این چنینی به بازیگر از شکل فیگور که تنها به فروش فیلم کمک میکند، کمی بیانصافی است. چراکه ممکن است نقشی در کار وجود داشته باشد که کارگردان حس کند آن را باید یک بازیگر حرفهای بازی کند چون یک نابازیگر از پس آن بر نمیآید.
امینی در پاسخ به این پرسش که چرا در فیلم چهارم با فیلم اولیها رقابت میکند، توضیح داد: ما در جشنواره شاهدیم که برخی اتفاقات برای فیلمسازان بزرگ کاملا متفاوت با بقیه است و آییننامه برای آنها رعایت نمیشود. به عنوان مثال ما به شدت بحث داشتیم که سانس فیلم را به خاطر همزمانی با بازی دربی عوض کنیم اما به ما گفتند که بر اساس آییننامه نمیشود. اما در مقابل شاهدیم که فیلمسازان دیگری میتوانند فیلم خود را در سانس دلخواه به نمایش بگذارند.
وی افزود: به شخصه خودم هم نمیدانم که چرا اصرار داشتند که فیلم اولی باشم. در آییننامه سازمان سینمایی یک قانون آمده و در آییننامه ارشاد قانون دیگری آمده که به شخصه از آن سر در نمیآورم اما براساس آن من را فیلم اولی حساب کردهاند.
امیرحسین فتحی بیان کرد: وقتی فیلم شروع شد درباره نقش صحبت کردیم و من هم سعی کردم به نقش نزدیک شوم.
وی درباره احتمال همکاری دوباره با پدرش حسن فتحی هم توضیح داد: افتخار میکنم در کارهای پدرم بازی کردم و میخواهم آن را دوباره تجربه کنم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- موفقیت سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم ولز/ «کشتارگاه» و «شنای پروانه» جایزه گرفتند
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- «کشتارگاه» در جشنواره فیلمهای پلیسی/ گفتگوی سینماسینما با عباس امینی/ داستان گوسفندهایی که تبدیل به دلار میشوند!
- «سال دوم دانشکده من» و «جهان با من برقص» در جشنواره فیلم صوفیه منار/ «بندر بند»، «کشتارگاه» و «دختر آبی» در داکا
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- یک پیشنهاد لذتبخش/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه»
- گفتوگو با کارگردان «کشتارگاه»/ همگی در برابر اتفاقات بیحس شدهایم
- گنجی که دهان روح را تلخ می کند/ نگاهی به «کشتارگاه»
- طمع/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه» ساختهی عباس امینی
- کارگردان«کشتارگاه»: همه در حال ایجاد سد برای یکدیگر هستند
- پروانه نمایش دو فیلم صادر شد
- «کشتارگاه» در راه اکران آنلاین/ عباس امینی: اکران آنلاین، فرصتی برای فیلمهای مستقل است
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





