مارتین اسکورسیزی که پیش از این اظهار نظرهای جنجالی درباره فیلمهای مارول داشته حالا به نیویورک تایمز گفته که این به معنی تنفر از این فیلمها نیست.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، بعد از جنجالهایی که هفتهها به دلیل انتقادات مارتین اسکورسیزی از مارول ایجاد شده بود، این کارگردان در مصاحبهای با نیویورک تایمز از انتقادهای خود مبنی بر اینکه فیلمهای مارول سینما نیستند، دفاع کرد و همچنین توضیحات بیشتری در این باره داد.
او مدتها قبل به مجله امپایر گفته بود فیلمهای مارول بیشتر شبیه پارک و شهربازی هستند تا فیلم سینمایی.
او حالا به نیویورک تایمز گفته که نظرات او به این معنی نیست که او از فیلمهای مارول متنفر است، بلکه او معتقد است این فیلمها مناسب او نیستند.
اسکورسیزی میگوید: بسیاری از مجموعه فیلمهای سینمایی توسط افرادی مستعد و خلاق ساخته میشود و شما میتوانید این را در نمایش فیلمها ببینید. این حقیقت که خود فیلمها من را شگفت زده نمیکنند مربوط به ذائقه و خلق و خوی شخصی من است.
او همچنین نوشت: اگر من هم جوانتر بودم و در همین زمان زندگی میکردم ممکن بود با این فیلمها هیجان زده بشوم و حتی خودم نیز تلاش کنم تا یکی مثل آنها را بسازم، اما تا کنون فیلمهایی را ساختم که تفاوت زیادی با دنیای مارول دارند. او توضیح داد زمانی که جوانتر بوده فیلمهای آلفرد هیچکاک را تماشا میکرده که مجموعه فیلمهای عصر خود بوده اند.
سازنده «مرد ایرلندی» همچنین در مورد فیلم سینمایی جوکر و مشارکتش در ساخت آن گفت: ۴ سال پیش خیلی زیاد به ساخت این فیلم فکر میکردم. اما به دلیل این که وقتی برای آن نداشتم تصمیمی برای ساخت آن نگرفتم. تاد فیلیپس (کارگردان جوکر) به من گفت که این فیلم برای توست و من گفتم نمی دانم که میخواهم این کار را انجام بدهم یا نه. در نهایت تصمیم گرفتم به دلایل شخصی در ساخت آن دخالت نکنم.
او همچنین از واکین فینیکس و تاد فیلیپس که این فیلم را به اثری برجسته تبدیل کرده اند تقدیر کرد و گفت که جوکر یک فیلم ابرقهرمانی به حساب نمیآید، اما با این حال او هیچ گاه تمایلی نداشته است که فیلمی با حضور شخصیتهای کتابهای مصور (مارول و دی سی) کارگردانی کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





