حسین پارسایی، مدیر کل دفتر نمایش خانگی سازمان سینمایی، استاد دانشگاه، کارگردان تاتر و از چهره های شناخته شده عرصه فرهنگ و هنر:
▪️سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژگی های متعددی دارد. به عنوان مدیری که سه دهه از عمر خود را درحوزه هنری و وزارت ارشاد گذرانده ام، حضور سید عباس صالحی در چهار سال گذشته را حضوری متفاوت و تاثیرگذار در وزارت فرهنگ و ارشاد شناختم.
▪️سیدعباس صالحی در کنار شخصیت فرهنگیِ ساده و صمیمی اش، از نوع نگاهی متفاوت به فرهنگ برآمده است. با وجودی که او در این سالها، معاون فرهنگی وزارت ارشاد بود اما نقش رفتارهای تاثیرگذارش در جامعه هنری و اصحاب سینما نیز شنیده می شد.
▪️سیدعباس صالحی، مدیری اهل قلم، با سوابق روشن و موثر، مدّبر، کارگشا و دور ازهیاهو، اهل تعامل و قانونمداری با رویکردهای اخلاقی و تقیدات دینی است.
▪️آخرین بار او را همراه با خانواده، در یکی از سالن های تاتر شهر دیدم. به عنوان معاون وزیر اما بدون هیچ دعوتی آمده بود تاتر ببیند. مثل یک شهروند عادی. عکاسی همراهش نبود و کسی از او عکس نگرفت. با کسی هم عکس یادگاری نگرفت. این سادگی و بی آلایشی و صمیمیت در شخصیت یک مدیر عالی فرهنگی نیازی ست که جامعه فرهنگی ما بسیار به آن احتیاج دارد.
▪️گرچه اهالی نشر هم پیشتر از مدیریت مبتنی بر عقلانیت و اعتقاد ایشان به خرد جمعی ایشان سخن گفته اند اما امیدواریم با رای اعتماد بالای مجلس به ایشان، نگاه سالم، صمیمی و اخلاق مدار مدیریتی سید عباس صالحی در همه عرصه های فرهنگی و خصوصا هنری ظهور و بروز کند و گسترش یابد.
نکته دیگری که برایم جالب بود توجه و اشراف ایشان به جزییات حوزه های تخصصی در برنامه های ایشان بود. بی تردید روزهای خوبی در پیش روست.
▪️بی شک دولت تدبیر و امید وزیری کارآمد و آینده نگر همچون سید عباس صالحی را برای فرهنگ و هنر ایران اسلامی نیاز دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «الیور توئیست» به صحنه باز میگردد/ انتشار پوستر نمایش «الاویاتان»
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- دو فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- دو ستاره در یک آسمان/ «علمدار» موفق یا شکست خورده؟
- احمد مهرانفر با «مولن روژ» روی صحنه میرود
- بازنشستگی حسین پارسایی در آخرین روزهای سال ۹۷
- نمایش بینوایان / گزارش تصویری
- ۱۲۵ هزار نفر به تماشای «بینوایان» رفتند
- واکنش مدیرکل دفتر نمایش خانگی به یادداشت روزنامه کیهان
- پارسایی: مستند «هاشمی زنده است» هیچ مجوزی ندارد
- تصاویر/ تست گریم بازیگران «بینوایان»، از سحر دولتشاهی تا نوید محمدزاده
- پارسایی کارگردان نمایش بینوایان: امروز اگر چلوکبابی هم بزنم حاشیهساز میشود
- قیمت بلیط نمایش «بینوایان» چقدر خواهد بود؟
- «ممنوعه» فعلا ممنوع شد
- تسنیم :آقای پارسایی در توجیه« لاکچری» های خود از نظام هزینه نکنید!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





