فیلمهای بلند سینمایی پذیرفته شده در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس مشخص و اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، ۱۲ فیلم بلند سینمایی حاضر در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس معرفی شدند.
در این دوره از جشنواره، یک فیلم از یک سینماگر غیرایرانی اهل سوییس به همراه ۱۱ فیلم از کارگردانهای ایرانی درحالی به نمایش درمیآید که برخی از این فیلمها تاکنون هیچ نمایشی در ایران نداشتهاند.
در این دوره از جشنواره در بخش آثار بلند سینمایی، فیلمهای «ابر بارانش گرفته» ساخته مجید برزگر، «انتهای اوین» ساخته مهدی تراببیگی، «بیهمه چیز» ساخته محسن قرایی، «تیتی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «جهان، نیمکره شمالی» ساخته حسین تهرانی، «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری، «داستان زودگذر» ساخته رومد وایدر فیلمساز سوییسی، «روز مات» ساخته محمود نوری، «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان، «مغز استخوان» ساخته حمیدرضا قربانی، «منطقه پایانی» به کارگردانی بردیا یادگاری و احسان میرحسینی، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری حضور دارند.
طبق قوانین جشنواره، تمامی فیلمهای فیلمسازان ایرانی چه فیلمهایی که در داخل ایران ساخته شدهاند و چه آثاری که خارج از ایران تولید شدهاند به همراه فیلمهای فارسیزبان و همچنین فیلمهایی که درباره ایران توسط فیلمسازان غیرایرانی ساخته شدهاند، امکان حضور در این جشنواره را دارند.
هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس روز ۲۶ می (۵ خرداد) آغاز میشود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه مییابد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- نمایش «خورشید آن ماه» و «پرستار زمین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- گیشه سینما تا ۱۰۰۰ میلیاردی شدن چقدر فاصله دارد؟
- جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم گلدن پاندا چین به «یدو» رسید
- ستاره اسکندری برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره ایدرومنو شد
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- سه فیلم سینمایی همزمان با روز دانشآموز آنلاین اکران میشوند
- جایزه حقوق بشر هامبورگ ۲۰۲۲ برای «مجبوریم»
- آیا بلیت شناور گیشه سینما را تکان میدهد؟/ فروش ۴۸ میلیونی یک فیلم هندی در سینماهای کشور
- از ابتدای سال شش میلیون نفر به سینما رفتهاند/ «دوزیست» در یک روز بیش از ۷۰۰ میلیون فروخت
- دو فیلم کمدی و یک فیلم اجتماعی تلخ؛ پرفروشهای سینمای ایران از ابتدای سال
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- بیانیه کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان/ چرا با نمایش «مجبوریم» در یک دانشگاه مخالفت شد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





