«استکهلم» فیلم جدیدی با بازی ایتن هاوک در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد.
به گزارش سینماسینما، در فیلم «استکهلم» که با الهام از بحران گروگانگیری در سوئد ۱۹۷۳ ساخته شده، ایتن هاوک در نقش یک دزد بانک ظاهر شده است. بر مبنای همین رویداد سندرم استکهلم شکل گرفت.
این فیلم ساخته رابرت بودرو با بازی ایتن هاوک، نومی راپاس، مارک استرانگ، کریستفور هیردال، بیا سانتون است.
ایتن هاوک و نومی راپاس همراه کارگردان فیلم با حضور در ترایبکا درباره آن صحبت کردند.
رابرت بودرو که با ایتن هاوک در فیلم زندگینامهای «متولد شده برای غمگین بودن» درباره زندگی چت بیکر محصول ۲۰۱۵ همکاری کرده بود، بار دیگر از همکاری وی در فیلم جدیدش بهره گرفت.
«استکهلم» که نخستین اکران جهانیاش را در جشنواره ترایبکا ۲۰۱۸ تجربه کرد، با الهام از مقالهای که سال ۱۹۷۵ در مجله نیویورکر منتشر شد ساخته شده است. این مقاله که درباره بحران گروگانگیری در بانکی در سوئد بود، سندرمی به نام استکهلم را توصیف میکرد.
کارگردان که نویسنده فیلمنامه هم است در نشست فیلم در این باره گفت: خیلی این موضوع برایم جالب بود و شخصیتهای این موضوع مرا درگیر خودشان کرده بودند چون یک داستان واقعی بود.
وی گفت: وقتی بازیگرانم را انتخاب کردم، آنقدر پروژه سریع پیش رفت که در کمتر فیلمی ممکن میشود.
در این فیلم هاوک در نقش یک بانک زن اسرارآمیز ظاهر شده و راپاس در نقش زنی که گروگان گرفته شده بازی کرده است. اما گروگان در نهایت از گروگانگیر حمایت میکند.
راپاس که متولد سوئد است در این نشست که پس از نمایش فیلم برگزار شد گفت در زندگیاش بارها درباره این گروگانگیری شنیده بود و سوالهای فراوانی در ذهنش ایجاد شده بود و با خواندن فیلمنامه دلش میخواست هر چه بیشتر درباره آن بداند.
این بازیگر اظهار کرد: یک رویای واقعی بود که به این فیلم دعوت شدم. هر لحظه این فیلم را دوست داشتم.
هاوک نیز در سخنانش از «بعد از ظهر سگی» با بازی آل پاچینو یاد کرد که فیلمی برنده اسکار است و گفت از آن فیلم الهام گرفت تا شخصیت خودش را بهتر در نقش یک گروگانگیر دربیاورد.
منتقدان از این فیلم به عنوان موضوعی عالی اما کمی شلوغ یاد کردند.
سندرم استکهلم پدیدهای روانی است که در آن گروگان حس یکدلی و همدردی و احساس مثبت نسبت به گروگان گیر پیدا کرده، و در مواقعی این حس وفاداری تا حدی است که از کسی که او را تهدید میکند، دفاع و به صورت اختیاری از او پیروی میکند.
جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ از ۱۸ تا ۲۹ آوریل برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- ترایبکا ۲۰۲۴ برندگانش را معرفی کرد/ انیمیشن ایرانی برنده شد
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت/ گرامیداشت اولین کارگردانی دنیرو
- معرفی برندگان جشنواره ترایبکا ۲۰۲۲
- نیکی کریمی، داور جشنواره ترایبکا شد
- جملات تحسینآمیز منتقدان سرشناس بینالمللی درباره «قصیده گاو سفید» همزمان با نمایش در جشنوارههای برلین و ترایبکا + تصویر
- اسکورسیزی و دنیرو در گفتگو با دیکاپریو از «گاو خشمگین» گفتند/ پایان جشنواره ترایبکا
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
- داوران جشنواره ترایبکا ۲۰۲۱ معرفی شدند
- «ترایبکا ۲۰۲۱»، اولین جشنواره سینمایی با شاخه بهترین پادکست
- بازنشستگی را باید پذیرفت!
- مسافران ایرانی جشنواره ونیز چه کسانی هستند؟
- برگزاری کارگاههای آموزشی اصغر فرهای در تورنتو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





