تازهترین ساخته «وانگ بینگ» فیلمساز شهیر چینی با عنوان «خانم فانگ»، در بخش نمایشهای ویژه یازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، در هفتادمین دوره جشنواره بینالمللی «لوکارنو» که اواخر مردادماه در کشور سوییس برگزار شد مستند «خانم فانگ» Mrs. Fang تولید مشترک کشورهای چین [هنگکنگ] و فرانسه به کارگردانی «وانگ بینگ» Wang Bing، بعنوان اولین فیلم مستند برنده «پلنگ طلایی» این جشنواره معتبر سینمای جهان معرفی شد.
در خلاصه موضوع مستند ۸۵ دقیقهای «خانم فانگ» آمده است: «فانگ ژیو یینگ ۶۷ ساله از بیماری آلزایمر رنج میبرد و به آرامی میفهمد که زندگیاش رو به پایان است. فیلم در یک روستای آرام در جنوب چین، با احساسات زنی که در حال مرگ است و خویشاوندان و همسایگانش برای دیدار آخر دور او جمع شدهاند، روایت میشود…»
وانگ بینگ که بیشتر با فیلمهای مستند سه خواهر (۲۰۱۲)، مرد بینام (۲۰۱۰)، تانگ و پول تلخ (۲۰۱۶) شناخته شده است، سبکی مشاهدهگر، مستقیم و «سینماحقیقت» گونه دارد و با کمترین دخالت در موضوع به بیان تصویری بسنده میکند. فیلمهای او در بسیاری از جشنوارههای جهانی نظیر جشنواره ونیز نمایش داده شدهاند.
شبکه معروف تلویزیونی فرانسوی آلمانی «آرته» ARTE تهیهکننده فیلم مستند «خانم فانگ» است.
این مستند در بخش غیر رقابتی «نمایشهای ویژه» جشنواره بینالمللی سینماحقیقت روی پرده خواهد رفت.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران جشنواره لوکارنو معرفی شد
- با اهدای پلنگ طلایی؛ الکساندر پین در جشنواره لوکارنو تجلیل میشود
- نماد بالیوود تجلیل شد؛ جشنواره لوکارنو به شاهرخ خان جایزه داد
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- مرتضی پایهشناس: با آنچه درباره سینمای داستانی میدانیم از مستند حرف نزنیم
- ۶۵۰ مستند متقاضی حضور در پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شدند
- آغاز رسمی طرح «اکران حقیقت»/ برگشت سرمایه در سینمای مستند را جدی بگیریم
- «سیاوش در آتش» در راه جشنواره «سینماحقیقت»
- «ماسک» نماینده ایران در جشنواره لوکارنو شد
- انتشار نسخه تصویری مسترکلاس فرهاد ورهرام با موضوع «کلیاتی درباره مستند مردمشناسی»
- «سینماحقیقت» در سیما/ تازههای سینمای مستند را در «سینماحقیقت» ببینید
- به شخصیتهای فیلمتان نزدیک شوید/ توصیههای «مهرداد اسکویی» درباره مستندسازی
- لوکارنو از فیلمبردار ایتالیایی «مخمصه» تجلیل میکند
- حضور فیلم تازه کارگردان برنده اسکار در جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





