دو فیلم «تافردا» و «گوزن» از ایران در جشنواره برلین ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «تا فردا» به کارگردانی على عسگرى و تهیهکنندگی نیکى کریمى در بخش پانورامای جشنواره فیلم «برلین» به نمایش درمیآید.
این فیلم محصول مشترک ایران، فرانسه و قطر است و به صورت مشترک توسط علیرضا خاتمی و علی عسگری نوشته شده است.
بازیگران اصلی «تافردا» صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری هستند.

سایر عوامل «تافردا» عبارتند از: جانشین تهیه کننده و مدیر تولید: سعید پاکستانى/مجری طرح، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: سعید مسرور/ مدیر فیلمبرداری:روزبه رایگا/ تدوینگر: احسان واثقی/طراح صحنه و لباس: محمد حسین کرمی/صدابردار: رضا حیدری/صداگذار: حسین قورچیان/طراح گریم: امیر ترابی/ مدیر رسانهای: #فرنوش_آباء/ عکاس: پوریا نوری/ منشی صحنه:ساناز هرندی/ اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی/ بازیگرانِ دیگر: پردیس شیروانی، صفورا کاظم پور، معصومه اقدام، حمید ملک زاده، فاطمه اکبر پور، سام عادل، فاطمه علیجانی، مریم حسین زاده، یسرا امیدی، زهره آهنی، علی شهبازی، حامد جام برسنگ، مجتبی شهوم، مهدی اسماعیلی و محبت ناقلی/ پشتیبانى و دستیار تولید: کامبیز فیروزى دانا / تهیهکنندگانِ فرانسوی: رافائله دلوش و نیکولاس سنفوت/ دستیار تدوینگر: سهیل عسگری/دستیاران کارگردان: گلناز کاووسی، رضا سیدی/دستیار اول فیلمبردار: هاشم درزی/ نور پرداز:رحیم کمری/ دستیار دوم فیلمبردار: مسلم میرشکاری/مجری نور: فردین صلاحی/اپراتور دوربین: امیر غیور/ دستیارطراح: رامین محمدیان/ مدیر صحنه: وحیدکفراش/ دستیاران صحنه: سیروس قاسمی، ایوب محمدی/ دستیار لباس: آتنا آدینا دستیار صدا: ایمان بازیار/ اجرای چهره پردازی: پگاه قنبری، سیاوش روهنده/ مدیر تدارکات: امیر زره نازی/ فیلمبردار پشت صحنه: ریرا آهنی/ جانشین تولید: فرید ابراهیمی، دستیاران تدارکات: محسن اسدی،مصطفی زندی، محسن مختار زاده/همیاران تدارکات: رامین اسماعیل زاده، یاشار نورالهی/پشتیبانی تدارکات:حسین رادک،رضا فیروز آبادی، علیرضا جوادی، میلاد استارکی، محمود شفایی، حمید لشگری/سینه موبیل: محمد جمشیدی، ناصر حق نظری/مدیر مالی: آرزو رحیم آبادی، سما شایگان/ مدیر حقوقی: سید امین شجاعی.

همچنین فیلم کوتاه «گوزن» به کارگردانی هادی باباییفر و تهیهکنندگی هادی باباییفر و محمود غفاری در اولین حضور بین المللی خود به بخش نسلهای جشنواره برلین راه یافت.
احسان بخشیزاده و خداداد بخشیزاده دو بازیگر این فیلم کوتاه هستند.
پخش بین المللی فیلم کوتاه گوزن بر عهده شرکت AtoZinema به مدیریت آزاده مسیح زاده است.
از دیگر عوامل این فیلم کوتاه می توان به تدوین و مشاور کارگردان: محمود غفاری، فیلمبردار: امیر حسین خوشبین، صدابردار: حامد حسینزاده، صداگذار: زهره علیاکبری، میکس: رامین ابوالصدق، تصحیح رنگ: فربد جلالی، جلوههای ویژه: کامیار شفیعیپور، مجری طرح: مهدی پورموسی، مدیرتولید: وحید حاجیلویی، دستیار کارگردان: مهناز جارچی، مدیرتدارکات: پویان سعادتی، دستیاران فیلمبردار: سعیدگودرزی، ابراهیم میرزایی، دستیار تصحیح رنگ: یگانه ابیاره، پشتیبانی: استودیو ۳۵ میلیمتری و مشاور رسانهای: حامد قریب اشاره کرد.
هفتاد و دومین دوره جشنواره برلین از ۱۰ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ (۲۱ بهمن تا اول اسفند ۱۴۰۰) برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- یادداشت مینا اکبری/ حق انتخاب و قضاوتهای سطحی
- یادداشت نیکی کریمی درباره شیوا ارسطویی
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- مرور آثار نیکی کریمی در ایتالیا
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- اختصاصی سینماسینما/ نیکی کریمی بر فرش قرمز جشنواره فیلم برلین
- قصه ناتمام سریالی با بازی نیکی کریمی و شهاب حسینی
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- آغاز اکران «تا فردا» در فرانسه
- «تا فردا» در جشنواره فیلم زوریخ تقدیر شد
- پنج فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- مردی تحت تاثیر/ نگاهی به فیلم «آتابای»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





