تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 110270

سه فیلم از کشورهای مصر، استونی و مجارستان به دیگر آثار بخش نمایش‌های ویژه–بهترین کشورهای سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر پیوستند.

به گزارش سینماسینما، فیلم‌های «یوم الدین»، «یا مال خودت یا ولش کن» و «غروب» در بخش نمایش‌های ویژه–بهترین کشورها سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

پیش از این چهار فیلم «زن مبارز» ساخته بندیکت ارلینگسون از ایسلند، «کیک» ساخته عاصم عباسی از پاکستان، «گناهکار» ساخته گوستاو مولر از دانمارک و «قبرهای بی‌نام و نشان» ساخته ریتی پان از کامبوج از این بخش معرفی شده بود.

«یوم‌الدین» (Yomeddine) اولین فیلم بلند ابوبکر شوقی فیلمساز مصری است که در جشنواره کن جایزه فرانسوا شله و در جشنواره‌های کارتاژ و والادولید نیز جوایزی دریافت کرده است. این فیلم همچنین در جشنواره‌های ژنو، پالم اسپرینگز، سائوپائولو و کلیولند حضور داشته است.

«یوم‌الدین» فیلم معرفی شده به نود و یکمین دوره اسکار از سوی کشور مصر برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان بوده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مرد جذامی که تا به حال از منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند بیرون نرفته، همراه با پسری برای جستجوی ریشه‌هایش سفری در مصر را  آغاز می‌کند. در این سفر جهان را غم‌انگیز می‌یابد.»

«یا مال خودت یا ولش کن» (Take It or Leave It) اولین ساخته لینا تریشکینا از استونی است که در جشنواره‌های تالین، ورشو و پالم اسپرینگز شرکت داشته است. همچنین این فیلم از سوی کشور استونی به نود و یکمین دوره اسکار برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شده است.

این فیلم درباره اریک جوان سی ساله استونیایی است که در شرکتی فنلاندی کار می‌کند. یک روز دوست سابقش با او تماس می‌گیرد و فرزندش را به او می سپارد. مدتی بعد دوست باز می‌گردد تا فرزندش را باز پس بگیرد و …

«غروب» (Sunset) دومین اثر بلند سینمایی لاسلو نمش از مجارستان است. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز جایزه فیپرشی را دریافت کرده و در جشنواره های فیلم لندن، پالم اسپرینگز، تورونتو، بوسان و استکهلم حضور داشته است.

«غروب» در سال ۲۰۱۸ از سوی کشور مجارستان برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان به اسکار ارائه شده است.

این فیلم روایتگر دوره‌ای تاریخی است که آشفتگی سیاسی در بین مردم شدت گرفته و بیننده شاهد غروب و زوال فروشگاهی بزرگ و تمدنی اروپایی است که نشانه‌هایی از جنگ و ناآرامی در سراسر جهان را به همراه دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در سال ۱۹۱۳ در بوداپست پیش از آغاز جنگ اول جهانی، بانویی به نام ایریس لی تر امیدوار است برای کار در کلاه فروشی «لی تر»، فروشگاهی که سابق در اختیار خانواده او بوده است، استخدام شود.»

در این بخش ۱۰ فیلم خارجی به نمایش می‌آید.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ششم اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها