پخشکننده فیلم سینمایی «پیرپسر» گفت: پس از پایان اکران «رها» فیلم دیگری جایگزین میشود و بعد از آن نوبت به اکران «پیرپسر» خواهد رسید، «پیرپسر» پروانه نمایش دارد و برای اکران هیچ حذفیات و ممیزی نخواهد داشت.
به گزارش سینماسینما، سیدابراهیم عامریان درباره اکران «پیرپسر» گفت: این فیلم در سومین بسته اکران امسال، به روی پرده خواهد رفت. با این اوصاف، پس از «رها» فیلم دیگری اکران میشود و بعد از آن، نوبت به اکران «پیرپسر» خواهد رسید.
وی درباره دریافت پروانه نمایش برای این فیلم گفت: «پیرپسر» پروانه نمایش دارد و برای اکران، هیچ حذفیاتی نخواهد داشت.
تهیه کننده «هفتادسی» پایانِ زمانِ اکران این فیلم را تایید کرد و افزود: اکران «هفتادسی» از یکم اردیبهشت ماه پس از حدود ۵ ماه نمایش، در تهران تمام شد و اکران آن فقط در شهرستانها ادامه دارد. این فیلم تا جمعه گذشته نزدیک به ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشت.
عامریان عنوان کرد: همواره این مشکل وجود داشته که فیلمهایی با فروش بالا، بعد از مدت زمان قانونی، باید از چرخه اکران خارج شوند و این، ظلم به کسی است که روی فیلمها سرمایهگذاری میکند.
به نظر میرسد امسال پس از تعطیلات نیمه خردادماه و یا پس از دهه اول محرم فیلمهای سومین بسته اکران، به روی پرده روند. نحوه استقبال مخاطبان از بسته دوم اکران که از اردیبهشتماه روی پرده رفته اند، تاریخ اکران بسته سوم را مشخص میکند.
«پیرپسر» به کارگردانی اکتای براهنی، نخستینبار در بخش ویژه جشنواره چهلوسوم فجر نمایش داده شد و مورد استقبال گسترده منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت. فیلمی ۱۹۰ دقیقهای که ۴ سال پس از تولید به روی پرده خواهد رفت و احتمالا یکی از شگفتیهای اکران ۱۴۰۴ لقب خواهد گرفت.
در این فیلم، حسن پورشیرازی، حامد بهداد، لیلا حاتمی و محمد ولیزادگان به ایفای نقش پرداختهاند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «پیرپسر» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- «پیرپسر»؛ پیرمرد پرحاشیه
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- «پیر پسر» قاچاق شد/ پرداخت خسارت سنگین در انتظار منتشرکننده فیلم
- یک انیمیشن در صدر فروش فیلمها/ اکران دو فیلم جدید آغاز شد
- «پیرپسر»؛ سفری وارونه در اساطیر و روان انسان
- «پیرپسر»؛ شتاب کردم که آفتاب بیاید، نیامد
- بازگشت سینمای اجتماعی ایران؛ روایتهای واقعی دوباره روی پرده
- نقد «پیرپسر»/ خانه، بازیگر برگزیدهی این نماست!
- جمعبندی نقدهای اروپایی و آمریکایی بر «پیرپسر»/ فیلم براهنی زیر ذرهبین مطبوعات و منتقدان خارجی
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «پیرپسر» و جذابیتهای پنهان
- تطبیق جهان تاریکِ داستایفسکی و جهان تاریکترِ براهنی
- یک چالش عجیب در پایانبندی یک فیلم؛ تنش بین سازندگان «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» بالا گرفت
- «پیرپسر»؛ دیکتاتورهایی با مغزهای کوچک زنگزده
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





